Restriccions
La Cambra i els gremis advoquen per reobrir bars i restaurants al 100% en terrasses i al 50% en interior
Canadell congrega diverses associacions d'hotelers i restauradors de les quatre províncies catalanes i exigeix un pla de xoc d'ajuts directes
El xoc entre socis de Govern marca el debat: els hotelers carreguen contra Vergès (ERC) i lloen el recolzament que perceben de Tremosa (Junts)

cambra-comer-gremis-2 /
La Cambra i els gremis de la restauració i l’hostaleria catalans han exigit al Govern avançar la reobertura dels seus establiments a aquest divendres, 20 de novembre, i permetre no només el servei a terrassa, sinó també a l’interior. Així l’hi han fet saber aquest dimarts, després de 40 dies amb els locals tancats, en un acte celebrat a la Llotja de Mar. Joan Canadell ha exercit de ‘cicerone’ d’aquesta nova revolta dels sectors més afectats per la pandèmia i especialment per les últimes restriccions del Govern. Els conjurats aquest dimarts a la Llotja de Mar representen 70 associacions, col·lectius i gremis formats per 20.000 empreses i autònoms.
Canadell ha ajuntat els màxims representants del Gremi de Restauració de Barcelona, el Foodservice Cluster, l’Associació d’Empresaris d’Hosteleria de la província de Tarragona, la Federació d’Hosteleria de les comarques de Girona, l’Hosteleria de Lleida i la Federació Intercomarcal, Restauració i Turisme (FIHRT). El missatge dels ponents ha sigut clar: una injecció massiva de recursos a través d’ajuts directes per a les seves empreses i una rebaixa generalitzada d’impostos.
La proposta llegida en públic aquest dimarts per al Govern advoca per avançar l’obertura de la restauració i l’hostaleria a aquest divendres 20 de novembre i fer-ho tant en terrassa com en interior. Els gremis pretenen un aforament del 100% en terrassa i entre el 30% i el 50% en interior, sempre que la distància i la ventilació ho permeti. Consideren que la reobertura només a l’aire lliure deixa fora molts negocis, especialment d’alguns territoris. «Imagineu-vos prendre-us un cafè amb boira i a menys 5 graus», ha declarat el president de la Federació d’Hosteleria de Lledia, Josep Castellarnau.
Notícies relacionadesEls gremis advoquen per reobrir tant fora com dins i poder fer-ho per als tres serveis, d’esmorzar, dinar i sopar. Els representants de les províncies més enllà de Barcelona han insistit especialment en aquest punt, a causa del pes d’activitats turístiques com l’esquí. «Opina gent que no trepitja el territori», ha afirmat Pere Santos, de la FIHRT. L’encreuament de retrets entre socis de Govern ha amarat entre els gremis, que han carregat contra la «falta de diàleg» que perceben de la consellera de Salut, Alba Vergès (ERC), i han lloat el recolzament que perceben del seu homòleg d’Empresa, Ramon Tremosa (Junts).
Pla de xoc urgent
Els gremis han insistit aquest dimarts a la seu de la Cambra en un pla de xoc per al sector de l’hostaleria i la restauració, com ja ho va fer Pimec divendres passat en un altre acte amb empresaris del sector o com ha anat insistint la patronal Foment en diversos comunicats. Els afins a la Cambra insisteixen que aquest pla de xoc ha de ser ràpid i via transferències. «Exigim ajuts directes per a tot el teixit empresarial, no ens podem endeutar més», ha declarat el vocal dels hotelers de Girona Antoni Escudero.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos