COMERÇ

Firmes espanyoles incrementen més del 50% les vendes en el Dia del Solter a la Xina

Osborne, Camper, Sesderma i Aquilea presenten el balanç de vendes amb Alibaba

El pernil ibèric triomfa en la jornada internacional de vendes a la Xina

jamon

jamon

3
Es llegeix en minuts

Les firmes espanyoles Osborne, Camper, Sesderma i Aquilea (Uriach) van incrementar més d’un 50% les seves vendes a la Xina durant la celebració del festival de compres de l’‘11.11 Dia Mundial del Shopping 2020’ a Alibaba. El conegut també com a Dia del Solter

En aquesta jornada de compres en el gegant del comerç electrònic asiàtic hi van participar un total de 250.000 marques, de les quals 31.000 han sigut estrangeres i 2.600 s’han estrenat per primera vegada en aquesta edició, segons ha explicat la responsable de Business Development d’Alibaba Group per a Espanya i Portugal, Alba Ruiz.

Osborne compta amb dues botigues a Tmall, una exclusiva de Cinco Jotas, una «marca molt establerta ja a la Xina» i una altra per a la resta de la cartera de la companyia. «Aquest any hem crescut un 66% en el global, cosa que és una bona notícia», ha indicat el director general d’Osborne Greater China, José Ignacio Íñiguez. En aquesta edició de l’‘11.11’, Íñiguez ha destacat l’«èxit» que ha tingut el pernil amb os, que ha arribat per primera vegada a aquesta jornada de vendes xinesa, després que l’any passat es permetés l’entrada d’aquest producte al país.

«Ha sigut una sorpresa molt grata, perquè ha crescut molt, i és el segon més venut després del de talls», ha indicat, i ha precisat que encara és un volum petit, a causa del preu unitari de cada pernil, que ronda els 1.200 euros, mentre que la ginebra Nordes ha sigut la beguda més venuda de la firma.

Peu de foto / AUTOR FOTO (FONT)

«No ha sigut casualitat que fóssim la primera empresa a portar el primer pernil ibèric amb os a la Xina. Tmall va ser la primera plataforma on vam obrir botiga i hem treballat estretament per desenvolupar allà el mercat», ha assenyalat.

Per la seva banda, la firma de calçat espanyola Camper també s’ha congratulat per la seva participació aquest any en la jornada de vendes de l’‘11.11’, on han incrementat la seva facturació en un 50%, molt per sobre del sector del calçat en aquest esdeveniment que ha sigut del 25%. «Estem molt satisfets amb els resultats», ha confessat el director comercial de Camper, Sito Luis Salas. «La Xina continua sent un mercat petit per a Camper, però estem creixent perquè el considerem clau i estratègic, i per això comptem amb un pla de creixement rellevant perquè hi veiem potencial i on el principal canal de vendes serà el digital», ha indicat Salas.

L’aposta per la digitalització ha sigut important en un any marcat per la crisi sanitària del coronavirus. «L’impacte de la Covid-19 ha sigut molt dramàtic al sector. A l’abril teníem totes les botigues tancades i ara, en la segona onada, s’està repetint el mateix panorama. Digitalment, hem crescut i ha compensat la baixada de les vendes», ha reconegut.

D’altra banda, en aquesta edició del festival de compres del Dia del Solter els suplements nutricionals i la cosmètica s’han situat entre els cinc segments de productes més venuts a Tmall Global, on han destacat els registres de les firmes espanyoles Aquilea i Sesderma.

El ‘head of consumer healthcare international’ a Uriach (Aquilea), Mathieu Gayrard, ha avançat que les vendes de la firma han crescut un 50% durant l’‘11.11’ d’aquest any. «Hem incrementat les vendes gràcies a dos factors rellevants: a la consolidació del ‘best-seller’ Aquilea Bomb en la categoria control de pes i a l’augment del valor mitjà del tiquet de compra a 100 euros. Així, els resultats acumulats des de l’inici del 2020 s’han multiplicat per cinc respecte al mateix període del 2019», ha assenyalat, mentre ha reconegut la «tendència positiva» que s’ha donat al mercat dels complements alimentaris.

Per la seva banda, la directora comercial de Sesderma China, Laura Espinosa, ha remarcat la bona rebuda que han tingut un altre any més els seus productes en aquesta jornada de compres, on han presentat un producte en exclusiva a la seva botiga ‘online’, que s’ha convertit al seu ‘top’ vendes.

Notícies relacionades

Espinosa ha precisat que aquest any, el primer ‘11.11’ com a propietaris de la seva botiga ‘online’, han arribat a unes vendes de 2,5 milions d’euros, cosa que els ha permès superar l’objectiu fixat.

«Tmall ens ha felicitat per l’estratègia i per ser un cas d’èxit, perquè hem sabut diferenciar-nos de la resta de plataformes i ha sigut una de les claus de l’èxit d’aquest any», ha assenyalat.