El Pacte de Toledo aprova les bases per reformar les pensions
El text ha tirat endavant amb els vots del PSOE, PP, Unides Podem, Cs, PNB, Junts i CC
ERC, EH-Bildu i BNG s'han abstingut en una votació en què només Vox hi ha votat en contra
rosas55613546 magdalena valerio presidenta comisin pacto de toledo201027130824 /
La Comissió del Pacte de Toledo ha aprovat aquest dimarts la renovació de les seves 21 recomanacions acordada la setmana passada que han de guiar la pròxima reforma del sistema de pensions per garantir la seva sostenibilitat. El document serà remès a partir d’ara al ple del Congrés, on haurà de sotmetre’s a una nova votació, juntament amb els vots particulars que decideixin presentar els grups.
Les noves recomanacions han sigut avalades pel PSOE, el PP, Unides Podem, Ciutadans, Junts, PNB i Coalició Canària, mentre que Esquerra Republicana, EH-Bildu i el BNG han optat per abstenir-se. Únicament Vox ha votat en contra de les recomanacions.
Amb aquest acord, es posa fi a un camí iniciat a la tardor del 2016. La presidenta de la comissió, l’exministra socialista Magdalena Valerio, ha celebrat l’acord, remarcant que «és un punt de partida, no d’arribada», i que la comissió «seguirà molt pendent que aquestes recomanacions es materialitzin en normes» que, «d’una o una altra manera, hauran de passar per aquesta comissió».
- THE CONVERSATION A quina distància tenim realment l'hospital més pròxim?
- Successos Els robatoris cauen a Granollers: la delinqüència baixa un 4% en relació amb l'any passat
- Parc d'atraccions PortAventura reobrirà el Dragon Khan per Setmana Santa després de dos mesos d'aturada per obres
- Comissions municipals Barcelona afirma que només ha obtingut 34 pisos socials amb la reserva del 30% des del 2018
- Dificultats burocràtiques Uns pares cedeixen la representació legal de la seva filla amb discapacitat als seus germans per falta de "competències digitals"
