30 nov 2020

Anar al contingut

automoció

Nissan contracta 120 temporals per cobrir el buit d'Acciona

La firma automobílistica nipona fitxa una mica més d'un centenar d'especialistes per reactivar les seves produccions, després de mesos pràcticament parades

Gabriel Ubieto

Nissan contracta 120 temporals per cobrir el buit d'Acciona

Nissan ha contractat 120 treballadors temporals per cobrir el buit logístic que li ha deixat Acciona, fins fa poc la seva principal subcontracta. La firma automobilística nipona fitxa una mica més d’un centenar d’especialistes per, afegits als treballadors propis de la plantilla reconvertits, reactivar les seves produccions i tornar a acoblar vehicles amb certa normalitat, ja que des de fa mesos ha tingut el llast dels conflictes sindicals i la Covid. Així ho ha pogut confirmar EL PERIÓDICO de fonts coneixedores de l’operació. A preguntes d’aquest mitjà, Nissan no ha fet cap comentari al respecte i fonts de la companyia s’han remès al comunicat emès fa un mes després de la ruptura definitiva amb Acciona, en què manifestaven la seva intenció d’internalitzar el servei.

La direcció local de Nissan ha mogut fitxa per desembussar mesos d’inactivitat a la Zona Franca. A la firma nipona li queda una mica més d’un any a Catalunya abans de tancar definitivament i vol aprofitar aquest temps (i els diners que li costa) per fabricar més vehicles. Des que va esclatar la pandèmia a la Zona Franca no produeixen amb certa continuïtat. Aquestes últimes setmanes a la Zona Franca amb prou feines s’acoblaven 200 unitats, segons reconeix la companyia. Primer va ser el virus, després 94 dies de vaga després de l’anunci del tancament i un cop apagat aquest foc va esclatar el de les subcontractes. Acciona, que donava feina a 556 treballadors, va trencar el seu contracte de serveis i va demanar renegociar les condicions.

La falta d’aquesta baula de la cadena de producció va tornar a bloquejar les línies de muntatge i fins i tot en dues ocasions Nissan va endarrerir la tornada a l’activitat després de la breu aturada estival. Després de gairebé dos mesos de negociacions entre Nissan i Acciona lluny dels focus, l’acord no va arribar. Els primers damnificats per aquest conflicte mercantil han sigut els 556 treballadors d’Acciona, que van ser acomiadats el 2 d’octubre passat amb la indemnització mínima contemplada per llei. El cas ja és a la taula dels magistrats del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que hauran de dictaminar si l’ero va ser ajustat a llei o no. Els sindicats ambicionen que sigui declarat nul, ja que en aquest cas es pot transformar en improcedent i duplicar les indemnitzacions.

Fracàs de les negociacions

Després d’unes setmanes d’impàs entre l’ero executat per Acciona, l’acord ‘in extremis’ que finalment no va arribar i la mediació del Ministeri d’Indústria que finalment no va fructificar, la direcció local capitanejada per Frank Torres ha decidit posar punt final a l’embolic i reactivar les produccions. Els serveis logístics que fins ara portava a terme Acciona els faran uns 200 treballadors que ja formen part de la plantilla de Nissan, i que han sigut formats durant els dos últims mesos per això, a més de 120 nous contractats amb fitxa temporal.

Nissan tanca així el conflicte amb Acciona, que pot ressorgir en algun moment atesa la denúncia per cessió il·legal de treballadors que tenen interposada uns tres-cents empleats a través del Col·lectiu RondaSegueix també la vaga en un altre dels seus proveïdorsMagna, que ha anunciat un ero per als seus 60 treballadors i que pot generar-li problemes de distribució. Sobretot si després de Magna s’hi afegeix Tachi-S, sobre els quals també hi ha l’amenaça d’acomiadaments.

Temes: Nissan Ocupació