canvi de model pel coronavirus

El sector turístic veu en l'aposta ecològica i la digitalització la sortida de la crisi

La ministra de Turisme, Reyes Maroto, insta a reforçar les inversions en sostenibilitat i modernització

El sector turístic veu en l'aposta ecològica i la digitalització la sortida de la crisi

JOSE LUIS ROCA

Es llegeix en minuts

Eduardo López Alonso

El sector turístic espanyol busca solucions a la pitjor crisi del sector mai soferta. De l’elenc de propostes que sorgeixen per esmenar l’estrip que suposarà la pandèmia per al sector aquest 2020 un parell d’idees guanyen pes; la necessitat de reforçar l’aposta per la digitalització i el compliment estricte dels compromisos mediambientals que facin del moviment de persones un fenomen sostenible. La ministra de Turisme, Reyes Maroto, ha inaugurat aquest dimecres el fòrum virtual Shopping & Quality Tourism Summit España 2020, que aplega personalitats rellevants del sector turístic espanyol i aspira a donar idees per a una nova etapa del turisme mundial. Maroto ha destacat els esforços que porta a terme l’Administració i que ha d’afrontar el sector en la línia de reforçar els projectes de digitalització del sector per afavorir un «turisme intel·ligent», ja que segons la seva opinió el futur passa per afegir-se a una inevitable transició ecològica i digital. Un canvi de model que la pandèmia ha accelerat.

Per al director executiu de l’Organització Mundial de Turisme, Manuel Butler, «els problemes globals només es poden solucionar amb solucions globals», que passen per reforçar les inversions en la millora dels allotjaments perquè compleixin els requisits mediambientals. També apostar pel que els experts denominen intel·ligència de mercat o anàlisi tècnica de les tendències per anar cap a un turisme més sostenible. Segons Butler, la crisi pandèmica amenaça 120 milions de llocs de treball al món i no s’espera que es pugui arribar a la recuperació dels nivells anteriors pugui abans de tres o quatre anys. 

Et pot interesar

El president del fòrum, l’exalcalde de Barcelona Jordi Hereu, va instar l’Administració a impulsar campanyes per millorar la percepció internacional de la marca Espanya, l’establiment de corredors segurs de trànsit de turistes i millorar la promoció dels destins. Per Hereu, una de les palanques fonamentals per a la recuperació pot ser la potenciació del turisme urbà i la recuperació dels viatgers de congressos. Maroto va considerar prioritaris els ajuts al sector turístic de les Balears, Canàries i de les zones despoblades. 

Temes:

Turisme