Liberalització ferroviària

L'AVE 'low cost' francès Ouigo arribarà a Espanya el 15 de març

La companyia posarà en marxa cinc freqüències entre Madrid i Barcelona amb parada a Saragossa i Tarragona

La francesa anuncia una oferta de 10.000 bitllets a un euro per als primers en registrar-se a la seva web aquest dijous

L'AVE 'low cost' francès Ouigo arribarà a Espanya el 15 de març

JOSE LUIS ROCA

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La companyia SNCF, coneguda com la Renfe francesa, ha anunciat aquest dimarts l’arribada del seu tren ‘low cost’ Ouigo a Espanya a partir del pròxim 15 de març del 2021. El corredor Madrid-Barcelona, amb parades a Saragossa i Tarragona, serà el primer a comptar amb cinc freqüències diàries per posteriorment –encara es desconeix quan– posar en marxa el corredor Madrid-Llevant i Madrid-Sevilla.

«Popularitzarem l’alta velocitat a Espanya», ha assegurat la consellera delegada de la companyia, Hélène Valenzuela, en la presentació d’aquesta nova marca amb què l’operador comercialitza els trens ‘low cost’ a França des de fa set anys amb gran èxit. «Tindrem preus baixos que s’adapten a totes les butxaques i pressupostos, de mitjana un 50% més baixos que els actuals», ha explicat Valenzuela. «S’ha acabat no trobar bitllets a un preu assequible», ha afegit.

La companyia es presenta a Espanya amb una oferta trencadora per a les 10.000 primeres persones que es registrin a la seva pàgina web a partir d’aquest dijous a les 18 hores: bitllets a un euro. «És un abonament i quan obrim la venda, d’aquí unes setmanes, es podrà exercir el dret al canvi d’aquest euro per un bitllet. Però això serà només el principi, estigueu molt atents», ha assenyalat Valenzuela als potencials usuaris de la companyia.

«Volem que el tren sigui el mode de transport preferit dels espanyols», ha afegit Valenzuela. La nova consellera delegada ha xifrat en més de 1.300 llocs de treball, directes o indirectes, els que crearà la nova companyia a Espanya. «Ouigo té un compromís per Espanya», ha insistit. L’operadora preveu posar en marxa un total de 14 trens entre els tres corredors (Barcelona, Llevant i Sevilla) amb cinc freqüències diàries, tot i que a partir del 15 de març només estarà disponible la connexió Madrid-Barcelona. 

El 14 de desembre del 2020 va ser la data triada per la Unió Europea per posar en marxa la liberalització ferroviària a Espanya. El consorci format per Ilsa, societat propietària d’AirNostrum, i Trenitalia, i la francesa SNCF, a través de la seva filial espanyola Rielsfera, van ser les companyies elegides per a Adif per competir amb Renfe. El mes de juny passat el Govern va anunciar el retard en aquesta liberalització pel coronavirus després que SNCF, l’única de les dues competidores que pretenia posar-se a rodar aquell 14 de desembre, anunciaria que retardaria la seva arribada fins a la primavera.

Les diferències amb ‘AVLO’

Renfe va posar a rodar els seus trens de baix cost AVLO el març d’aquest any, per aplanar el terreny davant la imminent arribada de la companyia francesa i el seu exitós model ‘low cost’. No obstant, el coronavirus va obligar l’operadora espanyola a retardar el seu desplegament ‘sine die’.

Notícies relacionades

El que serà el principal competidor d’AVLO arriba trepitjant fort matisant les seves diferències amb l’operador espanyol. L’Ouigo francès compta amb bar i personal a bord. «No estem parlant de màquines, sinó de professionals a bord que cuidaran els nostres clients», ha assegurat Valenzuela durant la presentació de la nova oferta en clara al·lusió a AVLO, que disposa de màquines expenedores en comptes de servei de restauració.

A més, la capacitat dels trens també serà més gran. Ouigo utilitza trens Alstom de doble pis amb 509 places en total, mentre que AVLO suma un total de 438 seients als seus trens Talgo de la sèrie 112. «Espereu una mica per conèixer la resta de l’oferta. Hi ha moltes sorpreses dins dels trens», ha advertit Valenzuela.

Temes:

Renfe Trens