28 d’oct 2020

Anar al contingut

MODA

Mango i El Corte Inglés aprofundeixen en la seva aliança amb la marca Violeta

La línia de moda 'curvy' s'amplia als grans magatzems de diverses ciutats, inclosa Barcelona

Eduardo López Alonso

Mango i El Corte Inglés aprofundeixen en la seva aliança amb la marca Violeta

Mango i El Corte Inglés  (ECI) han ampliat la seva col·laboració per distribuir la línia de moda Violeta by Mango a través de nous córners o espais destacats ubicats als grans magatzems. L’èxit en la primera fase d’aquesta col·laboració ha sigut decisiu per estendre l’experiència a altres centres d’El Corte Inglés. L’actual situació de crisi de vendes com a conseqüència de la pandèmia anima que tant els centres d’ECI com els de Mango necessitin elevar les vendes.

L’acord inicial, subscrit el març del 2019, contemplava l’obertura de tres córners en centres d’El Corte Inglés de Sevilla, València i Valladolid, així com a través de la pàgina web dels grans magatzems. Després de l’èxit d’aquesta prova pilot, les dues companyies han decidit obrir cinc nous corners als centres d’El Corte Inglés de la Corunya, Alacant, Barcelona, Còrdova i Gijón.

Gràcies a aquesta aliança, El Corte Inglés continua incrementant la seva oferta de moda, mentre que Mango, per la seva banda, ratifica la seva aposta per Violeta by Mango, un projecte que va néixer el 2014 amb l’objectiu de vestir les dones ‘curvy’ o de talla superior a la mitjana, oferint una col·lecció de qualitat i peces de tendència.

L’assumpte de les talles sempre ha sigut polèmic al sector de la moda. En concret, fa uns anys Mango va ser criticada per determinar la talla 40 com a gran, malgrat ser una de les més utilitzades. El posicionament comercial de les marques de moda exigeix patrons de bellesa que poc tenen a veure amb la realitat. A més, elevar l’oferta de talles suposa a la pràctica un problema logístic i d’emmagatzematge difícil de resoldre per a qualsevol marca. Violeta tendeix a cobrir des de la perspectiva de moda de qualitat aquestes talles més àmplies i amb línia de botigues pròpia.

Fonts de Mango reconeixen que la decisió de Mango de crear una nova línia amb un altre nom per abordar la moda de talles grans va respondre a la voluntat de l’empresa de «crear un projecte que inclogués i estigués realment enfocat a la dona ‘curvy’. La col·lecció es trobava en uns inicis dins de botigues de Mango, però la firma no volia fer una petita col·lecció de talles grans, sinó una marca amb una àmplia varietat de productes que donés resposta a les necessitats de mercat. L’objectiu el defineix Mango com «vestir un públic jove amb peces confeccionades per ser confortables, femenines i actuals».  

La clau d’aquest projecte està en els detalls tècnics de patró talla a talla. El concepte de Violeta va més enllà de les talles grans, amb l’ús d’un tipus de patró especial adaptat. Una talla 48 de Violeta no és el mateix que una talla 48 d’una altra firma. Quant a moda, Violeta està concebuda perquè respiri el mateix estil de la marca Mango, malgrat l’ús de patronatge, costures i teles diferenciat. 

Amb aquesta aliança, El Corte Inglés incrementa l’oferta de disseny als seus centres i la seva pàgina web, tal com ha fet en altres ocasions amb importants marques de moda. Per la seva banda, Violeta by Mango aconsegueix augmentar els seus canals de venda en l’àmbit nacional, distribuint a través dels grans magatzems. Actualment, Violeta by Mango compta amb més d’un centenar de punts de venda a tot el món. A més, es comercialitza a través de la pàgina web i de ‘marketplaces’ internacionals a més de 76 països. Les línies Man, Kid i Violeta suposen el 18% de les vendes de la companyia.

El Corte Inglés és el lloc amb més concentració de marques de moda per metre quadrat i reuneix als seus centres i, a través de la seva web, més de mil firmes tant nacionals com internacionals que cobreixen tots els estils i necessitats dels clients.

Mango va néixer el 1984 i, actualment, és un dels principals grups de moda del món. Amb origen i seu central a Barcelona, disposa d’una extensa xarxa de 803.000 metres quadrats en més de 110 països. Des del seu centre de disseny l’Hangar, a Palau-solità i Plegamans, es dissenyen cada any més de 18.000 peces i accessoris d’acord amb les tendències de la temporada. La companyia va tancar el 2019 amb unes vendes de 2.374 milions d’euros, el 24% de les quals corresponen a l’‘e-commerce’.