28 d’oct 2020

Anar al contingut

EXPANSIÓ EN PLENA PANDÈMIA

Gap anuncia l'obertura a Barcelona de la seva primera botiga a Espanya

La botiga, que obrirà al setembre, estarà ubicada al costat de l'avinguda del Portal de l'Àngel

Eduardo López Alonso

Gap anuncia l'obertura a Barcelona de la seva primera botiga a Espanya

Gap, la marca nord-americana de roba casual, ha anunciat aquest dilluns que obrirà la seva primera botiga física a principis de setembre a Barcelona, com a part de la seva associació amb el franquiciat Grup Galceran. Ubicada al barri Gòtic de Barcelona, al costat del Portal de l’Àngel, la nova botiga del grup nord-americà a Espanya obrirà el 3 de setembre.

Després de l’obertura de la ‘flagship’ a l’avinguda Portal de l’Àngel a Barcelona, Grup Galceran, amb 20 anys d’experiència al sector, planeja portar a terme un pla de creixement sostingut amb obertures de botigues addicionals a Barcelona, Madrid, València i Lisboa. La missió de Galceran és «portar les botigues de la icònica marca de moda nord-americana als principals eixos comercials», va comentar Jordi Galceran, director general de Grup Galceran. 

La botiga, de 900 metres quadrats, en un local antigament ocupat per Desigual, comptarà amb una zona permanent de customització, on els clients podran personalitzar les seves compres amb brodats decoratius, pedaços i pins. El córner de customització de Gap a Barcelona serà el primer a obrir a Espanya, i és un de les pocs disponibles a les botigues de Gap a nivell mundial.

Malgrat que la botiga del Portal de l’Àngel estava originalment programada per obrir al maig, la inauguració es va retardar a causa de la pandèmia de coronavirus. La botiga Gap està ubicada al carrer dels Arcs, 10, contigu a l’avinguda per als vianants Portal de l’Àngel, centre neuràlgic de l’activitat comercial a Barcelona. Després de segellar el lloguer per a una primera botiga a Barcelona al carrer Arcs, Galceran prepara el salt de Gap a Madrid, València i Portugal, concretament a Lisboa.

Espanya és una assignatura pendent per a Gap, territori indiscutible per a gegants com el grup Inditex, Mango i H&M. El 2015, Gap es va aliar amb l’operador Dufry per instal·lar botigues en aeroports espanyols. Després, de la mà d’El Corte Inglés, va obrir zones de vendes als grans magatzems. Ara vol endinsar-se amb botigues pròpies a les principals ubicacions comercials.

Gap, que fa una dècada era el grup de moda més gran del món, ocupa avui la quarta posició, darrere d’Inditex, H&M i la japonesa Fast Retailing, propietària d’Uniqlo. La caiguda de vendes per la pandèmia actual es va situar en el 43% en els tres primers mesos de l’exercici i pèrdues superiors als 2.000 milions d’euros. Gap compta amb gairebé 4.000 botigues a 52 països.

A la botiga de Barcelona està previst que es llanci la col·lecció de tardor per a dones, homes, nens i nadons. La botiga oferirà una àmplia varietat d’articles essencials que inclouen denim, samarretes, pantalons i els característics productes amb el logotip de la marca, així com articles de moda de temporada.

«Confiem que Gap assolirà un gran èxit sota la seva gestió, i esperem oferir solucions de compra convenients tant per a nou públic com per als clients lleials de la regió», va dir Roy Hunt, director global de Franquícies i Aliances Estratègiques de Gap Inc.

Grup Galceran és una de les principals empreses especialitzades en gestió de botigues i franquícies per a marques internacionals reconegudes i prestigioses. El grup gestiona actualment 27 botigues a set ciutats d’Espanya. Un dels objectius de Grup Galceran és ser el vincle entre les persones i les marques, afirma la mateixa companyia.