finances

Bizum arriba als 10 milions d'usuaris

La plataforma de pagament per mòbil de la banca espanyola ha realitzat 165 milions d'operacions des del seu llançament

jcortadellas35812011 bizum161006145113

jcortadellas35812011 bizum161006145113

2
Es llegeix en minuts
El periódico

Bizum, la solució de pagament per mòbil de la banca espanyola, s’està convertint en un dels mitjans de pagament més estès entre els clients bancaris i supera els 10 milions d’usuaris i els 165 milions d’operacions des que es va llançar l’octubre del 2016, amb un volum associat de 8.000 milions d’euros i un valor mitjà per transacció de 48,5 euros.

Aquest creixement s’ha vist impulsat per la utilització cada vegada més quotidiana que els usuaris de Bizum fan del servei, així com per la bona acollida que ha tingut la funcionalitat de pagament en comerç electrònic llançada el novembre de l’any passat. Des d’aleshores, prop de la meitat dels usuaris (gairebé cinc milions) compten amb la seva clau per realitzar compres ‘online’ a més de 3.500 comerços adherits. Així, les compres realitzades arriben ja als 20 milions d’euros.  

La plataforma ha ajudat a recaptar 4,1 milions d’euros a les més de 1.600 ONG adscrites a aquest servei. Aquestes organitzacions han rebut més de 125.000 donacions amb una quantia mitjana de 33 euros per donació. 

Segons Ángel Nigorra, director general de Bizum, «anem per molt bon camí per complir el nostre objectiu d’acabar el 2020 amb 12 milions d’usuaris i 180 milions de transaccions. Però no ens conformem i ara el nostre repte és consolidar i potenciar el pagament amb Bizum en comerç electrònic. Per a això estem treballant en noves possibilitats per a Bizum i tenim en marxa projectes que veuran aviat la llum i que proporcionaran encara més valor afegit als comerços amb què treballem».

Primer semestre rècord

Durant els primers sis mesos del 2020, es van registrar més de 3,5 milions de nous usuaris i 86 milions d’operacions amb un volum associat de 4.000 milions d’euros. Amb aquestes xifres, Bizum preveu complir el seu objectiu d’acabar el 2020 amb 12 milions d’usuaris i 180 milions de transaccions acumulades.

Notícies relacionades

Si els usos més estesos de Bizum eren habitualment per compartir despeses en sopars, en entrades de cine o regals d’aniversari, durant el confinament per la Covid-19, els usuaris ha utilitzat la plataforma com a alternativa a l’efectiu en pagaments pròxims o remots utilitzant-lo, per exemple, per fer la compra per a altres persones en supermercats i farmàcies, per compartir el pagament de subscripcions a plataformes d’entreteniment i formació o fins i tot en jocs grupals en la distància o via telemàtica.

Per la seva part, el creixement de la funcionalitat per a ‘ecommerce’ també va experimentar un robust creixement. Només en la primera meitat de l’any, més de 3.000 comerços electrònics van incorporar Bizum (l’any va començar amb 200 comerços). Les compres en aquests comerços van pujar a 15 milions d’euros.

Temes:

Bancs