Resultats

Holaluz ja suma 1.879 instal·lacions fotovoltaiques a Espanya

La comercialitzadora va tancar el primer trimestre amb una facturació de 122,9 milions d'euros, un 22,9% més

La companyia manté el seu pla de creixement per a finals de 2023 malgrat la crisi del coronavirus

zentauroepp37317476 barcelona 16 02 2017 economia carlota pi de la empresa holal170217102126

zentauroepp37317476 barcelona 16 02 2017 economia carlota pi de la empresa holal170217102126 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La comercialitzadora d’energia Holaluz continua creixent malgrat el coronavirus. La companyia catalana va tancar el primer trimestre de l’any amb un auge del 22,8% de les vendes respecte al mateix període de l’any anterior, fins a arribar als 122,9 milions d’euros. En total, Holaluz suma 1.879 instal·lacions fotovoltaiques a Espanya a finals de juny, un 57% més que en el primer trimestre, segons ha informat l’elèctrica.

La companyia, fundada per Carlota Pi, Oriol Vila i Ferran Nogué, ha arribat als 255.543 clients (a 30 de juny), xifra que mostra una «rapidíssima recuperació després de la Covid-19». El març d’aquest any comptava amb 241.163 clients. L’elèctrica manté el pla de creixement malgrat la pandèmia que ha obligat a teletreballar tot l’equip i que ha provocat una caiguda molt destacada de la publicitat, i reitera els seus objectius a finals de 2023: un milió de clients i 50.000 instal·lacions fotovoltaiques.

Notícies relacionades

Per arribar a aquestes xifres, fa unes setmanes Holaluz va engegar la Revolució de les Teulades amb què s’ofereix a instal·lar gratuïtament plaques solars als propietaris de les teulades i, a canvi, els ofereix un descompte fix a la seva factura des del primer mes (entorn del 20% de mitjana). La instal·lació, propietat d’Holaluz, passarà a nom del client al cap de 15 anys, quan l’estalvi ascendirà fins al 63% de la quota mensual, segons els plans de la companyia.

D’altra banda, l’ebitda (benefici abans d’interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions) de la companyia en el primer trimestre, que recull l’impacte de la Covid-19, es va situar en -2,3 milions d’euros, mentre que el marge brut va arribar als 9,9 milions d’euros, un augment del 81% respecte a l’exercici anterior.

Temes:

Energia Holaluz