peatges
Cambres, Cecot i RACC rebutgen prorrogar les concessions d'autopistes catalanes
Aquestes tres institucions creuen que aquesta mesura afectaria negativament la competitivitat del teixit productiu
Les vies afectades serien l'AP-7 entre Cambrils (Tarragona) i la Jonquera (Girona) i l'AP-2 entre el Vendrell (Tarragona) i Lleida

zentauroepp39027353 trafico200531190952 /
El Consell General de Cambres de Catalunya, la patronal Cecot i el RACC han expressat aquest dimarts el seu rebuig de la possibilitat que el Govern central prorrogui les concessions a les autopistes de peatge per compensar la disminució d’ingressos provocada per la crisi de la Covid-19.
Aquestes tres institucions creuen que aquesta mesura afectaria negativament a la competitivitat del teixit productiu davant un escenari de reactivació que tot fa preveure que serà «llarg i dur» i que tindria un impacte negatiu en la renda d’empreses i ciutadans.
Si finalment aquesta pròrroga a les concessionàries tira endavant, com publiquen alguns mitjans, «l’Estat demostraria més sensibilitat cap aquestes grans concessionàries que cap als ciutadans i el teixit empresarial, majoritàriament format per pimes», afirmen les cambres catalanes, el RACC i Cecot.
Notícies relacionadesA Cataluya, les vies afectades serien l’AP-7 entre Cambrils (Tarragona) i la Jonquera (Girona) i l’AP-2 entre el Vendrell (Tarragona) i Lleida.
En els dos casos, el contracte de concessió expira l’1 de setembre del 2021.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»