NOU DECRET
Les reunions de veïns deixen de ser obligatòries fins a l'abril del 2021
La mesura no les prohibeix, però eximeix de la responsabilitat de celebrar-les

undefined49212603 l hospitalet de llobregat 25 07 2019 barcelona reportaje sob200629151418 /
La Generalitat ha aprovat una modificació del decret llei de mesures extraordinàries en matèria sanitària i administrativa que inclou la suspensió de l’obligatorietat de convocar i celebrar juntes de propietaris fins a l’abril del 2021.
En un comunicat, el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida (CAFBL) ha celebrat aquesta mesura del Govern, que no prohibeix fer-les però elimina la responsabilitat de no convocar-les, com seria preceptiu abans d’aquest canvi.
La corporació ha indicat que «va demanar i va reiterar» a la Conselleria de Justícia de la Generalitat la necessitat d’adaptar el règim jurídic de la propietat horitzontal del Codi Civil de Catalunya per suspendre l’obligació de convocar juntes de propietaris.
La sol·licitud dels administradors de finques ha quedat resposta en l’aprovació del decret llei 26/2020, en el qual s’estableixen una sèrie de normes per a les juntes de propietaris des de l’acabament de l’estat d’alarma, com la no obligació de celebrar-les.
La modificació també contempla la possibilitat de celebrar les juntes si la presidència o almenys un 20% dels propietaris amb dret a vot ho sol·liciten, respectant les mesures de seguretat, o l’opció de celebrar les juntes per videoconferència o altres mitjans sempre que quedi garantida la identitat dels assistents.
Pressupostos prorrogables
Notícies relacionadesFins que no es convoqui i celebri la pròxima junta ordinària també es podran continuar adoptant acords sense reunió a instàncies de la presidència, sempre que es garanteixi el dret a vot.
En el cas de no convocar-se la reunió de junta de propietaris, l’últim pressupost anual aprovat s’entendrà prorrogat fins a la celebració de la següent junta ordinària.
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava