automoció

Nissan Cantàbria arriba a un preacord amb els seus treballadors

El pacte ha de ser aprovat encara pels més de 500 treballadors en assemblea

foto-area-planta-nissan-cantabria-source

foto-area-planta-nissan-cantabria-source / Nissan (Nissan)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La direcció i el comitè d’empresa de Nissan han arribat aquesta matinada a un preacord que assegura la viabilitat de la planta de Los Corrales de Buelna (Cantàbria) i millora les propostes fetes fins ara per l’empresa. El preacord, tancat després d’una maratoniana reunió que va finalitzar cap a les dues de la matinada, es traslladarà a partir de la una del migdia a l’assemblea de treballadors i se sotmetrà a votació per a la seva aprovació a partir de les dues.

El preacord, que no es donarà a conèixer fins després de presentar-se als treballadors segons fonts sindicals consultades per EP, està «més millorat» que l’última proposta plantejada per l’empresa per mirar de reactivar la negociació del pla de competitivitat. De fet, ja llavors quatre dels cinc sindicats de la planta –Sigen-USO, UGT, CGT i CSI–, van valorar positivament la proposta, que van considerar «menys lesiva» que les anteriors.

Aquesta última proposta contemplava una reducció del 5% de la jornada laboral, fins a 38 hores setmanals; complementar l’erto al 84%, amb el 100% de les pagues extres i les vacances, i un màxim de 10 dies laborals; congelació salarial en el període 2021-2023; complement d’incapacitat temporal per malaltia comuna del 75%, i compromís d’estudi per al desenvolupament de la mobilitat funcional.

Barcelona en l’horitzó

Notícies relacionades

L’objectiu d’aquesta negociació entre el comitè i la direcció de Nissan a Los Corrales, l’inici del qual va coincidir amb l’anunci del tancament de la planta que l’empresa japonesa té a Barcelona, és dotar la indústria càntabra d’un pla de competitivitat per als pròxims anys, fins al 2023, i assegurar la sostenibilitat d’aquesta indústria a mitjà i llarg termini.

Aquest pla per a la factoria de fosa i mecanització compta amb el recolzament de l’administració –Ministeri i Conselleria d’Indústria– i havia d’estar aprovat abans del 26 de juny, termini que es compleix aquest divendres, tot i que prèviament haurà de ser ratificat per la plantilla. Després, es traslladarà a la direcció global de la companyia nipona per obtenir la seva validació al juliol.

Temes:

Nissan