TRANSPORT AFECTAT

Marxa lenta d'autocars per Barcelona per demanar ajuts

La circulació de 150 vehicles pel centre provoca problemes de trànsit

autocares / periodico

1
Es llegeix en minuts
Efe

Uns 150 autocars de transport discrecional, segons la Guàrdia Urbana de Barcelona, participen en una marxa lenta que recorre el centre de Barcelona per demanar ajuda per al sector, cosa que ha provocat alguns problemes en el trànsit.

Els autocars han començat a sortir cap a les 10.30 hores des de la terminal 2 de l’aeroport del Prat ocupant un carril de la C-31, per la qual cosa, malgrat que en alguns punts del recorregut hi ha hagut intensitat del trànsit, no s’han registrat retencions importants.

Els manifestants han entrat a la ciutat per un carril de la Diagonal amb direcció a la seu de la delegació del Govern a Catalunya, al carrer Mallorca, i posteriorment cap a plaça Catalunya, on acabarà la concentració.

De moment, segons la Guàrdia Urbana de Barcelona, la protesta no està comportant afectacions importants en el trànsit de la ciutat, ja que quan es produeixen aquest tipus de manifestacions es procedeix a desviar la circulació i a prendre altres mesures per reduir l’impacte de la protesta.

Transport escolar i turístic

Els manifestants són propietaris i treballadors d’empreses de transport discrecional dedicades al sector turístic, escolar i transport de treballadors.

Carolina Sánchez, la vicepresidenta de Direbús, associació que ha organitzat les protestes que se celebren a tot Espanya, ha explicat que el transport discrecional és el «gran oblidat» i que no rep ni ajuts ni subvencions.

Ha lamentat que el sector ja patís un fort impacte» amb la cancel·lació del Mobile World Congress i ara un «cop molt dur» amb el decret de l’estat d’alarma pel confinament i les restriccions a la mobilitat. Per això, ha demanat ajuts al Govern espanyol i «que no ens torni a oblidar», i ha recordat que el transport va més enllà de les línies urbanes i les regulars.

Costes mensuals

Notícies relacionades

Segons Sánchez, el 98% del sector ha presentat un erto per força major al 100% de la plantilla, però han hagut de mantenir els seus pagaments mensuals, com els referits al cost de finançament dels vehicles.

A Catalunya hi ha unes 385 empreses que es dediquen a aquest tipus de transport, amb uns 8.000 autocars, que han estats més de dos mesos sense sortir de les cotxeres, i uns 7.200 empleats directes