RESULTATS TRIMESTRALS

Grup Dia va perdre 142,6 milions fins al març, el 5,7% menys

La firma de supermercats va elevar l'1,9% les vendes netes a Espanya en el primer trimestre

zentauroepp45700551 dia supermercado190208093805

zentauroepp45700551 dia supermercado190208093805 / ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts

El grup Dia va reduir el 5,7% les pèrdues durant el primer trimestre d’aquest any, fins a situar-les en 142,6 milions d’euros, en un context marcat per la crisi sanitària derivada de la Covid-19, mentre va elevar un 1,9% les seves vendes netes a Espanya, fins a 1.059,9 milions d’euros, segons ha informat la companyia.

Entre el gener i el març, el resultat brut d’explotació (ebitda) del grup es va situar en 60,7 milions d’euros, un 266,1% per sobre de l’aconseguit un any abans, gràcies a la reducció dels costos de reestructuració, que van caure «amb força» al concloure’s les principals iniciatives originades el 2019.

Les vendes netes del grup van descendir el 2,1%, fins a 1.696 milions d’euros, malgrat la reducció de l’11,7% en el nombre de botigues i la depreciació del 18,6% del real brasiler durant el període, cosa que posa de manifest, segons la firma, els avenços aconseguits pel Pla de Transformació de Dia, així com l’efecte de l’activitat comercial «extraordinària» durant la crisi de la Covid-19 al març.

Notícies relacionades

Les vendes comparables (‘Like-for-Like’) del grup van augmentar un 2,6%, impulsats per l’increment del 6,9% a la cistella mitjana, que compensa «amb escreix», segons la companyia, el descens del 4% en el nombre d’operacions. El marge brut va disminuir fins al 21,1%, davant el 21,4% del primer trimestre de 2019, que reflecteix els costos de la Covid-19 (incloses les hores extres de mà d’obra addicional i el pagament de bonificació a empleats de logística i a personal de franquiciats) i, en menor mesura, el reconeixement prudent de les condicions dels proveïdors a principis d’any.

Espanya, les vendes netes, que van pujar un 1,9%, van millorar gràcies als avenços aconseguits amb la transformació del negoci, inclosa la millora de l’assortiment comercial, l’actualització del model de franquícies i l’aplicació de millores operatives. Al març s’ha registrat un repunt «excepcional» de l’activitat comercial com a conseqüència del coronavirus.