RESULTATS TRIMESTRALS

Amadeus va retallar el 57,5% el benefici trimestral, fins als 141,8 milions, per la Covid-19

Els ingressos ordinaris de la companyia van retrocedir el 27,3%, fins als 1.021,7 milions

innovacio-pagina-4-tema-1

innovacio-pagina-4-tema-1

1
Es llegeix en minuts

El grup Amadeus va aconseguir un benefici ajustat de 141,8 milions d’euros en el primer trimestre de l’any, que va suposar el 57,5% menys que en el mateix període del 2019, va informar aquest dimarts el proveïdor de serveis turístics, que ha atribuït el descens dels seus resultats al «greu impacte» del coronavirus al sector. Sense incloure ajustaments, el benefici d’Amadeus va arribar els 117,8 milions d’euros entre gener i març, el 60,5% menys que els gairebé 300 milions d’euros del primer trimestre del 2019.

Els ingressos ordinaris de la companyia van retrocedir un 27,3%, fins als 1.021,7 milions d’euros, mentre que el resultat brut d’explotació (ebitda) va baixar un 41,3%, situant-se en 349,4 milions d’euros.

En el negoci de distribució, el nombre de reserves realitzades a través d’agències de viatges va descendir un 47,7% en el primer trimestre, fins als 85 milions, mentre que en el negoci de solucions tecnològiques, el volum de passatgers embarcats es va reduir un 12%, fins a un total de 383,9 milions.

Notícies relacionades

«En el primer trimestre de l’any, el sector del viatge es va paralitzar pràcticament per complet davant la propagació de la Covid-19 per tot el món, cosa que va afectar negativament les nostres reserves aèries i els nostres volums de passatgers embarcats. Conseqüentment, els ingressos, l’ebitda i el benefici ajustat van disminuir considerablement durant el trimestre. Aquesta situació va interrompre els favorables resultats financers que havíem registrat a començaments del 2020», ha recalcat el conseller delegat d’Amadeus, Luis Maroto.

Maroto ha recordat que el grup ha pres mesures per enfortir la seva posició financera i apuntalar el seu negoci, com el pla general d’eficiència, la cancel·lació del dividend complementari i el reforç de la seva liquiditat. «Més enllà d’aquestes mesures, estem treballant activament amb els nostres clients per donar-los suport en aquests difícils moments», ha afegit Maroto.

Temes:

Empreses