Perfils de l'ocupació i de l'atur
«L'estrès laboral de les últimes setmanes ha sigut molt gran»
Núria Valls, infermera, va ser contractada als inicis de la pandèmia per reforçar un CAP del Poblenou
«Esperem que el reconeixement als sanitaris es reflecteixi en els projectes polítics que vindran», diu la noia
zentauroepp53326039 nuria valls200505175116
De realitzar tasques de «triatge» en un CAP del Poblenou a combatre el coronavirus en primera línia a les residències de gent gran. Núria Valls Pomés, infermera, tenia un contracte de treball amb l’Institut Català de Salut que es renovava mensualment segons la necessitat del servei, que, en el seu cas, estava vinculat a la temporada de grip. Seguint les referències d’anys anteriors, segurament a partir del mes de febrer o març els casos del virus estacional haurien remès i el seu contracte laboral hauria expirat. No obstant, l’inici de la pandèmia ho va canviar tot. «Inicialment feia activitats pròpies de l’atenció primària a l’ambulatori: cures, informació a pacients, urgències... Posteriorment, i sota la coordinació del CAP, he estat als equips de PCR (proves de diagnòstic de la Covid-19) i actualment estic reforçant els directius de les residències de gent gran en temes de gestió dels centres», enumera Valls com les que han sigut les seves principals funcions des que va començar l’alarma sanitària.
Ara, aquesta infermera de 31 anys renova el seu contracte cada 15 dies i així serà fins que el coronavirus doni una treva i el sistema sanitari pugui atendre tots els casos sense el personal extra que s’ha incorporat com a reforç. Tot i que considera que els contractes de dues setmanes no són ideals, Valls «es fa càrrec» que la situació ha sigut totalment imprevista i sobrevinguda, i entén que aquest mecanisme ha sigut la manera de reclutar els treballadors necessaris. La infermera –que casualment poc temps abans que comencés l’emergència sanitària va començar a cursar un màster en epidemiologia– destaca que l’estrès laboral d’aquests dies ha sigut molt gran, amb «canvis de protocol i organització gairebé diaris».
Quant al reconeixement que ha rebut el personal sanitari arran de la pandèmia, Valls ho agraeix, però se’l pren amb cert escepticisme. «M’agradaria pensar que ara es posarà més de relleu la nostra tasca, però caldrà esperar per saber què passa. S’ha de veure si els nous projectes polítics que vinguin reforçaran la sanitat a nivell pressupostari i de millores en les condicions de les noves contractacions», manifesta Valls.
- FC Barcelona El Barça es topa amb el Bayern i tot es decidirà al Camp Nou (1-1)
- Música Concerts gratis pel Dia Internacional de Jazz a Barcelona: hora, lloc i programació
- Brot en un hospital Què és la sarna noruega que està afectant més de 30 persones a Galícia? Té cura?
- Getafe-Barcelona (0-2) El Barça s’imposa al futbol pedra i té el títol de Lliga a un pam
- MUNDIAL DE MOTOGP Márquez torna en gran a Jerez protagonitzant una altra pilleria
