Crisi del coronavirus

El 'call center' d'Airbnb a Barcelona inicia un ero de fins a 1.000 acomiadaments

L'empresa gestora del servei, CPM, anuncia el primer gran acomiadament col·lectiu de la crisi de la Covid-19 a Espanya

36401809 59

36401809 59 / JOHN MACDOUGALL (AFP)

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’empresa CPM, que gestiona per a Airbnb el seu centre d’atenció telefònica més gran a Europa, ha iniciat els tràmits per efectuar un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que pot saldar-se amb més de 1.000 acomiadaments. Així ho ha notificat la companyia als seus treballadors mitjançant una carta, a què ha tingut accés EL PERIÓDICO. En aquesta missiva, CPM justifica el cessament col·lectiu al·ludint a l’anul·lació del contracte de servei per part d’Airbnb, a causa de les limitacions derivades de la pandèmia del coronavirus sobre el turisme i el lloguer de vivendes.

CPM efectuarà així el primer gran acomiadament col·lectiu de la crisi del coronavirus a Espanya, en un moment en què les companyies, a instàncies de la legislació especialment habilitada pel Govern, estan recorrent als expedients temporals per gestionar les seves plantilles. Les negociacions amb els sindicats començaran formalment el pròxim 7 de maig i serà llavors quan l’empresa confirmi l’afectació inicial de l’ero. CPM va tancar el 2019 amb una plantilla de 1.100 empleats dedicats a les campanyes d’Airbnb, segons va fer públic la companyia en un comunicat.

Notícies relacionades

Des de la CGT, sindicat majoritari en el comitè d’empresa, han manifestat el seu rebuig de la decisió de CPM i han criticat que una multinacional amb beneficis «bilionaris» en els seus últims exercicis recorri a aquest mecanisme per pal·liar pèrdues.

Dubtes sobre la legalitat de l’ero

L’ero anunciat per CPM a la seva plantilla presenta dubtes sobre la seva viabilitat legal. El Govern va prohibir el 28 de març els acomiadaments justificats per «causa directa en pèrdues d’activitat com a conseqüència de la Covid-19», tal com reflecteixen el ‘BOE’ del 17 de març (article 22) i el del 28 de març (article 2). És a dir, si l’empresa justifica explícitament el seu expedient per la pèrdua del contracte de servei d’Airbnb, tal com ha argumentat per carta als treballadors, i la retirada del servei d’Airbnb estigués justificada per les restriccions governamentals davant el coronavirus, el procés podria entrar en contradicció amb la normativa.