conseqüències del coronavirus

CaixaBank avança el pagament de la pensió del dia 25 al 15 d'abril

El banc abonarà demà entorn de 2.000 milions d'euros d'1,8 milions de prestacions

zentauroepp40420099 picture shows  la caixa   caixabank  catalan bank headquarte180705174434

zentauroepp40420099 picture shows la caixa caixabank catalan bank headquarte180705174434 / PIERRE-PHILIPPE MARCOU

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

CaixaBank ha anunciat aquest dimarts que avançarà a aquest dimecres 15 d’abril el cobrament de la pensió de la Seguretat Social, cinc dies abans de l’avançament realitzat el mes passat i deu abans de la data en la qual habitualment es fa efectiva la prestació. L’entitat, líder d’aquest segment de negoci a Espanya amb 2,7 milions de clients majors de 65 anys i una quota de mercat del 30%, ingressarà demà en el compte dels seus clients un total d’1,8 milions de pensions domiciliades per import d’uns 2.000 milions d’euros.

L’entitat presidida per Jordi Gual i el conseller delegat de la qual és Gonzalo Gortázar ha destacat en una nota que ha sigut la primera del sector en llançar mesures de protecció específiques per al client sènior, dirigides principalment a evitar desplaçaments a les oficines que no siguin estrictament necessaris, en compliment de les recomanacions indicades per les autoritats. Per això, CaixaBank va avançar al març cinc dies la data de l’ingrés de les prestacions (del dia 25 al 20) i ha estat contactant amb els clients per resoldre els seus dubtes sobre l’ús de banca ‘online’ i de targetes. A l’abril, el 55% dels jubilats clients de CaixaBank no ha realitzat reintegraments en efectiu ni en caixers ni en oficines.

A les oficines s’ha establert una atenció prioritària per a aquest col·lectiu i, en cas que ho prefereixin, també poden concertar cita prèvia amb el seu gestor a l’oficina per reduir el temps d’estada fora del domicili i evitar cues. A més, per a aquells clients majors de 75 anys que no utilitzaven de forma habitual els caixers i no estan familiaritzats amb l’operativa, s’ha activat el Menú Caixafàcil que reconeix l’import mitjà que el client sol reintegrar i ofereix, de manera visualment molt destacada, l’opció de repetir aquest reintegrament.

Mesures addicionals

Notícies relacionades

Atès que les mesures de confinament i prevenció del coronavirus es mantindran durant les pròximes setmanes, CaixaBank ha explicat que ha afegit noves iniciatives destinades a potenciar l’ús del canal ‘online’ ‘CaixaBankNow’ i l’atenció a distància. Aquest pla complementari, actiu des del passat dia 1, s’ha dissenyat mitjançant l’aplicació de tècniques d’intel·ligència artificial, que han permès detectar els serveis i solucions més demandats per les persones grans a les oficines bancàries. Les noves mesures impliquen, d’una banda, la posada en marxa de noves operatives financeres específiques per a clients sèniors via ‘online’. Igualment, CaixaBank no tornarà els rebuts bàsics dels clients majors de 65 anys (subministraments de llum, aigua, gas, etc.), tot i que el compte bancari es trobi en descobert.

Altres operacions que només es poden formalitzar amb una visita presencial al gestor, com el control de vivència o els test de coneixement i experiència, idoneïtat de carteres i assessorament podran dur-se a terme fins a finals de juny, cosa que suposa un ajornament de quatre mesos, tenint en compte que afecta les operacions pendents des de principis de març. Durant tot aquest període, no es procedirà a la retenció de saldos ni al bloqueig de l’operativa per no tenir complimentats aquests requeriments.