crisi del Covid-19
Escrivá descarta una renda mínima temporal: serà estructural i permanent
El ministre qualifica l'anunci d'Iglesias d'«iniciativa ben intencionada»
Complementarà un altre tipus de rendes autonòmiques i ajuts

rosas52132461 ministro seguridad social jose luis escriva200204165625 /
El ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, assegura que el Govern aprovarà «aviat» una renda mínima «estructural i permanent», és a dir, no temporal i extraordinària, que complementarà un altre tipus de rendes autonòmiques i ajuts i que estarà associada a un itinerari d’inclusió.
En una entrevista a ‘El País’, el ministre explica que la Seguretat Social està duent a terme els «treballs preparatoris» per a la creació d’aquesta renda, que «no entrarà en conflicte» amb les regionals, sinó que en el seu conjunt elevaran les rendes de les famílies fins a un determinat llindar, en funció del tipus de família (si tenen fills o si és monoparental, per exemple).
Respecte a l’anunci la setmana passada del vicepresident segon, Pablo Iglesias, de la creació d’un ingrés mínim vital transitori o «pont» fins a la creació d’un de permanent, Escrivá assegura que es va tractar d’una «iniciativa benintencionada» dirigida a pal·liar la situació de col·lectius vulnerables.
La renda mínima que elabora la Seguretat Social serà compatible «amb una incorporació més plena al mercat de treball», però també estarà associada a itineraris d’inclusió, per exemple, per als qui tenen problemes de drogoaddicció o d’accés a l’educació.
Respecte a la moratòria de les cotitzacions socials, el ministre assegura que s’aplicarà partint d’una classificació sectorial i que l’ordre ministerial que la regula «està gairebé ultimada» i que «en els pròxims dies» començaran «els tràmits previs a la seva publicació».
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Un astre etern Messi esborra la síndrome de l’impostor a l’Inter Miami
- Exposició Retrobament de Miró i l'Orant a Solsona
- El Barça segella l’acord amb Nico
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu