TRANSFORMACIÓ INDUSTRIAL PEL CORONAVIRUS
Seat rep l'homologació final i comença a produir un respirador d'emergència
Després d'haver rebut l'OK l'empresa ocuparà més de 100 treballadors per mantenir una producció de 300 unitats al dia
L'empresa els munta amb el motor adaptat dels eixugaparabrises dels seus vehicles en la línia del Seat León
Seat acaba de rebre l’autorització necessària de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris per a la investigació clínica per posar en producció el OxyGEN, un respirador automàtic d’emergència que servirà per donar servei a hospitals i centres sanitaris.
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha confirmat que l’automobilística podrà servir 300 unitats diàries després d’haver rebut l’última documentació requerida per a l’homologació dels equips. El projecte de Seat està inclòs en el d’un grup d’empreses que ja fa setmanes que treballen en el prototip: Protofy.xyz, Oxigen, Recam Laser, LCOE, Doga Motors, Luz Negra, Ficosa, Bosch, IDNEO, Secartys, Universitat de Barcelona i CMCiB.
La firma del grup Volkswagen ha rebut aquesta tarda la documentació pendent de l’homologació per a aquest material sanitari per part de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris.
Prototip OxyGEN durant una de les proves per a l’homologació. /
Faltava el certificat d’electromagneticitat que garanteix que el respirador (de nom OxyGEN) no interfereix en altres aparells de les unitats de cures intensives. El respirador ja ha sigut provat per pacients a l’Hospital Can Ruti de Badalona i ara podrà donar servei allà on se’l necessiti.
El dispositiu ha sigut dissenyat en ‘hardware’ lliure per l’empresa Protofy.xyz i sota la direcció mèdica dels doctors Manel Puig Domingo (Institut d’Investigació Germans Trias i Pujol), Oriol Estrada (Hospital Germans Trias i Pujol) i Josep Maria Nicolás (Hospital Clínic), en un treball conjunt de col·laboració a contrarellotge des de fa dues setmanes per fer realitat aquest projecte.
La línia 1 del Seat León
Seat fabrica aquests respiradors assistits amb el motor adaptat dels eixugaparabrises procedents dels vehicles que s’acoblen a Martorell (Seat Ibiza, Seat León, Seat Arona i Audi A1). Van tardar només una setmana a adequar la línia de producció per acoblar els respiradors on abans es muntaven parts del Seat León (concretament, l’eix davanter del cotxe compacte).
Notícies relacionadesCada respirador té més de 80 components electrònics i mecànics, com ara engranatges impresos a la zona de planxes de Seat, eixos de les caixes de canvis i el motor adaptat d’un eixugaparabrises, i passa un exhaustiu control de qualitat amb esterilització de llum ultraviolada.
Des de la marca assenyalen que «tots els esforços estan enfocats en l’optimització del procés de producció amb models presèrie, així com en la formació de personal per poder ampliar torns i poder assolir un màxim de 300 respiradors d’emergència al dia».
‘Coronavirus avui’
Subscriviu-vos a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions
- El nou paradigma de l’ocupació Un estudi del Deutsche Bank afirma que el títol universitari “ja no és garantia d’èxit laboral” després de la irrupció de la IA
- Descans nocturn Els otorrinos coincideixen: "Dormir amb la boca oberta pot afectar seriosament la teva salut respiratòria"
- Universitat d’Alacant Investigadors d’Alacant aconsegueixen detectar indicis d’Alzheimer en una conversa de només quatre minuts
- Art La Casa Natal de Dalí exposa un quadre inèdit que va regalar al seu amic, el fotògraf Meli, a canvi d’un retrat del seu casament
- Entrevista Montse Pascual, nova directora del Parc: "Treballarem per reforçar l’equilibri entre ús i conservació del cap de Creus"
