amb el confinament

El mercat de la Boqueria multiplica per 10 la venda 'online'

Ja suposa el 30% de l'activitat total del mercat municipal

zentauroepp18619022 alimentacion190516140820

zentauroepp18619022 alimentacion190516140820 / MAIRA VILLELA

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso

El mercat de la Boqueria ha multiplicat per 10 la venda ‘online’ des que el 14 de març passat es decretés l’estat d’alarma a Espanya. Les comandes es fan a través de l’aplicació o de la web https://manzaning.com/, i els usuaris poden adquirir carn, peix, fruita i verdura, aus i pollastre, cansaladeria i xarcuteria, entre d’altres. En les últimes dues setmanes, el tiquet mitjà per compra ‘online’ ha augmentat un 15%: ha passat dels 63 € als 74 €.

Notícies relacionades

La Junta de Comerciants de La Boqueria ha impulsat un servei de venda telefònic per facilitar el subministrament de productes frescos als avis. El telèfon d’atenció al públic és el 93.304.02.70, i els usuaris poden fer les seves comandes entre les 9 h i les 12 h. L’entrega a domicili es fa entre les 13 h i les 15 h. En cada comanda telefònica adquireixen productes d’una mitjana de 3,5 parades.

La suma de la venda ‘online’ i el subministrament de productes frescos als avis representa el 30% del volum de les vendes del mercat. Malgrat la caiguda en l’afluència de visitants al mercat, l’activitat continua sent elevada en el seu conjunt, amb unes 45 parades obertes entre setmana i 60 els caps de setmana, servint productes de primera necessitat. Es pot destacar que la major part de l’activitat comercial es concentra al matí.