efectes de l'epidèmia

CaixaBank i Sabadell demanen als jubilats que evitin cobrar la pensió per l'oficina

L'entitat que presideix Jordi Gual avança el pagament cinc dies i organitza un sistema de cita prèvia

El banc d'origen vallesà facilita que els familiars puguin retirar diners i ofereix una 'app' de descàrrega

Una clienta realitza una gestió en una oficina bancària a Tona (Osona)

Una clienta realitza una gestió en una oficina bancària a Tona (Osona) / JOSEP GARCIA

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les entitats financeres estan buscant fórmules perquè les persones que cobren una pensió a través d’aquestes entitats i que, en general, no són clientes digitals de l’entitat, no hagin de desplaçar-se a l’oficina, o puguin fer-ho prèvia concertació de cita per cobrar la pensió a través d’aquestes entitats. CaixaBank i Banc Sabadell han posat en marxa un mecanisme per evitar que els clients hagin de desplaçar-se a l’oficina. S’ha de destacar que la dotació de personal de les oficines és inferior –en general un 50%– pels dispositius de teletreball aplicats per les empreses a causa del coronavirus.

L’entitat que presideix Jordi Gual ha decidit avançar el cobrament de la pensió de la Seguretat Social a aquest divendres 20 de març i posar en marxa un sistema especial d’informació i organització de cites prèvies per als clients de més de 65 anys que desitgin percebre la pensió, així com realitzar reintegraments al llarg dels pròxims dies. La iniciativa estarà activa des d’aquest mateix divendres, motiu pel qual els clients ja podran disposar de la pensió perquè la tindran ingressada.

Segons ha destacat l’entitat financera, el pla d’atenció als pensionistes pretén «fer compatible oferir un millor servei i evitar cues a les oficines per protegir la salut d’aquest col·lectiu». Es tracta d’una mesura inèdita en el sector financer espanyol i destinada als 1,8 milions de clients amb la pensió domiciliada a CaixaBank: «Volem contribuir a la protecció del col·lectiu sènior i facilitar que l’organització dels equips de treball i l’aplicació de les mesures de prevenció del coronavirus a la xarxa comercial sigui més eficaç», ha precisat CaixaBank.

Des d’aquest divendres (cinc dies abans de la data habitual de cobrament de cada mes), l’entitat contactarà amb els clients que habitualment reintegren la pensió en efectiu. L’entitat els explicarà les diferents possibilitats que tenen i que els permeten evitar els desplaçaments que no siguin estrictament necessaris, en compliment de les recomanacions indicades per les autoritats.

Contacte telefònic

Per la seva banda, el Banc Sabadell, que gestiona actualment prop de 800.000 clients d’aquest segment, hi està contactant telefònicament a fi d’evitar que hagin de desplaçar-se a les oficines. D’aquests 800.000, hi ha més de 150.000 persones de més de 75 anys i que no disposen de canals a distància o targeta.

L’entitat assenyala que intenta buscar solucions perquè no hagin de desplaçar-se a les oficines, que en aquests moments es troben amb una dotació de personal del 50%. «Estem contactant telefònicament amb ells, per donar-los tranquil·litat i dir-los que tenen la pensió ingressada com sempre i que no fa falta que es desplacin a l’oficina», indiquen des de l’entitat financera.

Així mateix, estan suggerint als clients que si tenen cap familiar el que és recomanable és que siguin ells els que facin el reintegrament a través dels caixers automàtics. També està disponible Instant Money, un servei que permet enviar diners a qualsevol mòbil mitjançant un missatge. El codi inclòs en el missatge permet recollir els diners, sense targeta, en qualsevol dels caixers de l’entitat. Aquest servei, sense cost, és útil per resoldre situacions d’urgència. És suficient amb tenir accés a l’aplicació de mòbil del Banc Sabadell i un telèfon mòbil pot emetre un Instant Money i recollir l’efectiu en un caixer automàtic del banc. En el cas que els clients no tinguin cap més opció que anar a l’oficina, es concertarà una visita individualitzada perquè no hagin d’esperar.

Notícies relacionades

El Sabadell, d’altra banda, ha decidit agilitar el pagament als seus proveïdors perquè aquests no tinguin problemes de liquiditat. en lloc de mantenir una sola data de pagament al mes, ha decidit establir quatre dates (un dia per setmana) perquè aquests proveïdors puguin cobrar. 

Reforçar canals digitals

Altres entitats, com el BBVA, ha decidit reforçar les mesures adoptades perquè els clients puguin accedir de manera senzilla als canals digitals. Des que es va decretar l’estat d’alarma a Espanya per la crisi del coronavirus, l’entitat ha recomanat la utilització d’aquests canals per limitar al màxim les visites presencials. Ara, facilita als clients la informació necessària per donar-se d’alta en aquests canals i poder operar a l’instant.