Autoconsum

BBVA s'alia amb Otovo per finançar plafons solars a les llars

L'empresa noruega Otovo acaba d'aterrar a Espanya després de liderar l'autoconsum residencial al seu país

planta-fotovoltaica-cc-la-salut

planta-fotovoltaica-cc-la-salut

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

BBVA, a través de BBVA Consumer Finance, i Otovo, companyia noruega especialitzada en la instal·lació de plafons solars en vivendes unifamiliars, han firmat un acord per finançar la instal·lació de plafons solars d’ús residencial a Espanya.

Otovo és una empresa d’origen noruec que ofereix a l’usuari un servei «clau en mà» d’instal·lació de plafons solars en vivendes unifamiliars amb una rendibilitat d’entre l’1 i el 15%. La instal·lació de plafons solars a les vivendes pot reduir la factura de la llum en un 50%, mentre que la inversió en la instal·lació se sol recuperar en 7-10 anys.

Els últims anys el preu dels plafons solars ha descendit prop d’un 80%, cosa que, unida a la nova regulació sobre autoconsum, ha aconseguit impulsar la instal·lació de panells en molts àmbits, públics i privats. El 2019 es van instal·lar 459 megawatts de potència fotovoltaica per a autoconsum a Espanya, és a dir, es va duplicar la potència instal·lada l’any anterior (235 megawatts), segons les últimes dades de la Unió Espanyola Fotovoltaica (UNEF).

D’aquests 459 megawatts, al voltant del 10% es corresponen a instal·lacions d’autoconsum aïllades de la xarxa, i un 90%, a projectes connectats a la xarxa elèctrica. La majoria d’aquesta nova potència instal·lada (entre un 50% i un 60%) s’ha registrat en el sector industrial; un 30-40%, en el sector comercial, i un 10%, a la llar, en el sector residencial.

Notícies relacionades

Otovo és una companyia encara desconeguda a Espanya, ja que acaba d’aterrar en aquest país, l’any 2019. Té, però, àmplia experiència, ja que des de la seva creació l’any 2016 a Noruega s’ha convertit en líder d’aquest mercat en la venda de plafons solars a vivendes particulars.

El conseller delegat d’Otovo España, Iñigo Amoribieta, ha assegurat després de realitzar l’anunci que l’objectiu d’Otovo és «ajudar les persones a generar energia neta de manera fàcil i ràpida», mentre que el director de negoci de BBVA Consumer Finance a Espanya, Luis Martínez Nussio, ha posat de manifest que productes com aquest, a més de preservar el medi ambient, impacten positivament en el consumidor final i l’ajuden a millorar la seva economia domèstica».