Balanç del 2019

Mango aconsegueix rècord de vendes i torna a tenir beneficis

La facturació va arribar a 2.374 milions amb un resultat net de 21 milions

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La multinacional de la moda Mango va assolir el 2019 un rècord de vendes i va tornar a tenir beneficis. La racionalització de l’oferta, la millora de la rendibilitat de les botigues, el programa de fidelització i la venda ‘online’ van construir un combinat clau i efectiu per donar la volta a uns comptes necessitats d’oxigen i que obren noves possibilitats de diversificació per a la marca en els pròxims anys.

El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, va qualificar d’«extraordinari» l’exercici i un punt d’inflexió per definir nous projectes en el pla trianual que s’està definint en aquests moments en la firma propietat d’Isak Andic

Les vendes van assolir els 2.374 milions d’euros, el 6,3% més. El benefici brut d’explotació (ebitda) va créixer el 43,7% fins als 194 milions d’euros, amb un benefici net de 21 milions (36 milions de pèrdues el 2018). El deute net va passar de 315 a 184 milions d’euros.

Toni Ruiz.

La venda ‘online’ suposa ja gairebé el 24% de les vendes totals, un dels percentatges més alts del sector de la distribució de moda. La facturació a internet va créixer el 26,7% fins als 564 milions d’euros i el creixement previst és del 20% anual. 

La web de Mango va superar els 600 milions de visites el 2019 (el 80% des de dispositius mòbils) i apunta a acollir nous productes i serveis en el futur. 

Notícies relacionades

La companyia va finalitzar l’exercici amb 2.188 botigues, cinc més que l’any anterior, en el marc d’un procés de tancaments i obertures per adequar el format a establiments més grans; la superfície mitjana ha passat de 250 a 450 metres quadrats en tres anys. 

La inversió es mantindrà en 60 milions anuals, amb la idea instal·lar RFID (control telemàtic de peces) en la majoria de les botigues en dos anys i afrontar nous projectes.