Dades de Nielsen

Signes d'acaparament a les botigues pel coronavirus

La venda d'aliments no peribles com l'arròs i els llegums es va disparar l'última setmana de febrer per sobre del 40%

La compra mitjana de productes d'aquestes categories en zones afectades pel coronavirus va ser superior a la mitjana espanyola

37656741 591

37656741 591 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Les vendes de productes de gran consum es van incrementar l’última setmana de febrer de manera sobtada com a conseqüència dels brots de coronavirus a Espanya. Segons la consultora Nielsen, en la setmana finalitzada l’1 de març les vendes van augmentar una mitjana del 8,3% respecte del mateix període de l’any anterior, però van arribar a superar increments superiors al 40% en alguns productes d’alimentació no perible i de més del 100% en altres de la categoria d’higiene personal. L’increment mitjà de les vendes d’aquest tipus de productes va superar el 25% en comunitats autònomes més afectades per l’epidèmia. [Seguiu l’última hora del coronavirus, en directe] 

Els productes que més van incrementar les vendes van ser els d’alimentació envasada, entre els quals va destacar la venda d’arròs  (44,9%), els llegums (47,1%), la pasta (30,9%), les sopes (19,6%), les conserves (18%), els plats preparats (25,9%), l’oli (5%) i la llet en pols (11,9%). 

Augmenten les vendes de productes d’higiene personal

Notícies relacionades

Altres productes que també van incrementar vendes aquella setmana van ser els d’higiene personal, concretament, sabó de tocador (119,2%), mocadors i ‘tissues’ (16%), aigua oxigenada (57,3%), alcohol (178,4%), antisèptics (178,3%), termòmetres clínics (222,1%) i tovalloletes corporals (32,9%).

Segons aquestes dades, els consumidors van iniciar l’última setmana de febrer comportaments de provisió en reacció a les notícies sobre el coronavirus. Ignacio Biedma, responsable de l’estudi realitzat per Nielsen, va admetre que hi ha una correlació clara entre els increments de vendes de les categories de producte no perible i les zones més afectades pel brot de coronavirus. Així, si l’increment de les vendes va arribar de mitjana al 18,9% en el cas de les categories de més alça (no peribles i higiene personal), en aquestes mateixes categories els increments de les vendes van ser superiors a la mitjana a les zones més afectades per coronavirus. L’alça mitjana va ser del 29,1% a la Rioja, del 28% a Madrid, del 24,7% a Catalunya, del 25,6% al País Valencià i del 20,4% al País Basc.