20 set 2020

Anar al contingut

Trajectes llargs

Vols en llitera, la nova aposta d'Air New Zealand per a la classe turista

El projecte planifica dotar les cabines amb sis lliteres perquè els viatgers puguin descansar per un cost addicional

El Periódico

L’aerolínia Air New Zeland ha revelat aquest dimecres un nou projecte que permetrà als seus usuaris poder viatjar tombat classe turista durant les rutes de llarga distància. L’empresa de bandera neozelandesa ha explicat que fa tres anys que treballa en el prototip del producte.

«Tenim una enorme quantitat de treball en desenvolupament per buscar innovacions en productes que puguem oferir a totes les cabines. Un dels inconvenients per als viatgers de classe econòmica en vols de llarga distància és que no poden estirar-se», ha explicat el director de mercadotècnia d’Air New Zeland, Mike Tod. 

La companyia aèria ha registrat la patent del disseny batejat com a Economy Skynest, que consisteix en un mòdul amb tres lliteres a cada costat, cadascuna de fins a dos metres de longitud per 58 centímetres d’ample. Els llits inclourien llençols, mantes i coixins, a més de cortines per donar privacitat i els viatgers pagarien un cost addicional del seu seient regular per poder utilitzar aquest servei.

 

Garantir la seguretat

L’aerolínia ha revelat també que ha fet proves del prototip amb més de 200 passatgers i tripulants, les impressions dels quals han sigut «excel·lents». No obstant, el projecte s’enfronta a alguns desafiaments per obtenir la certificació regulatòria, ja que el disseny té dificultats per garantir la seguretat dels passatgers en cas de xoc, motiu que ja ha frenat altres propostes de seients en el passat.

El cap de programes de l’aerolínia, Kerry Reeves, ha explicat que obtenir la certificació del producte és un desafiament definitiu, fins i tot en comparació amb les seves innovacions anteriors, com l’Economy Skycouch, que permet que una fila de seients de classe turista es converteixi en un sofà després de l’enlairament.

Air New Zealand ha dit que la decisió final sobre el producte es prendrà l’any que ve després que hagi avaluat el rendiment de la ruta Auckland-Nova York, un trajecte de 17 hores i 40 minuts de durada, un dels itineraris amb avió més llargs del món.

Segueix El Periódico a Facebook

Temes: Avions Empreses