A Barberà del Vallès

Magneti Marelli envia 493 treballadors a casa per problemes de subministraments causats pel coronavirus

El fabricant de components d'automoció anuncia un ERO temporal a la seva planta de Barberà del Vallès

magneti-marelli-3

magneti-marelli-3

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’empresa Magneti Marelli ha anunciat aquest dimecres un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) sobre els seus 493 treballadors de la planta de Barberà del Vallès. El fabricant de components d’automoció va iniciar aquest tràmit enviant els seus treballadors a casa sense feina ni sou per tandes i durant un període de temps encara per determinar, amb l’objectiu de pal·liar els efectes que ha ocasionat la crisi del coronavirus sobre la seva cadena de subministraments. Així ho ha pogut confirmar EL PERIÓDICO de fonts sindicals, que han manifestat el seu rebuig rotund davant d’aquesta mesura.

Notícies relacionades

La crisi oberta pel coronavirus a la Xina s’està estenent més enllà de les seves fronteres i ja ha arribat a territori català. La fàbrica de Magneti Marelli a Barberà del Vallès és altament dependent del comerç amb el gegant asiàtic, ja que basa la producció a acoblar materials que li arriben de la Xina per tornar a enviar-los per comercialitzar-los des d’allà. A causa d’aquesta afectació a la cadena de producció, la direcció de la companyia ha traslladat als seus treballadors la intenció d’iniciar un procés d’ERO temporal amb una durada encara per determinar. El període durant el qual l’empresa planeja anar enviant per tandes els seus treballadors a casa s’estén entre març i desembre d’aquest any, segons van poder confirmar fonts coneixedores.

Part posterior de la fàbrica de Magneti Marelli a Barberà del Vallès. / Anna mas (el periódico)

Fins ara la companyia havia optat per minimitzar els primers efectes de la crisi del coronavirus amb les mesures de flexibilitat horària contemplades en el conveni provincial del metall. Aquesta és la línia que els sindicats consideren que l’empresa hauria d’assumir en la seva planificació i així ho van comunicar a la reunió que van mantenir dimecres a la tarda. No obstant, aquesta via també comporta un cost laboral més gran per a la firma de components automobilístics. 

Temes:

Ocupació ERTO