tecnologia

Al camp de l'Espanyol, sense diners

El club periquito i CaixaBank llancen una 'app' que permetrà adquirir serveis, entrades i altres serveis a l'estadi sense efectiu ni targetes

zentauroepp52136079 economia  espanyol caixabank200204222445

zentauroepp52136079 economia espanyol caixabank200204222445

3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Anar a l’estadi sense diners físics, ni targetes. En uns 15 dies es podrà fer al camp de futbol del Reial Club Esportiu Espanyol, gràcies a un acord amb CaixaBank. Amb aquest pacte el RCDE Stadium serà el primer estadi ‘cashless’ d’Espanya.

Les dues entitats han desenvolupat un projecte que permet fer totes les gestions i compres necessàries per disfrutar d’un partit oficial a través d’una ‘app’ mòbil específica, de manera àgil, segura i integrada i sense que l’aficionat hagi de portar diners a sobre (ni efectiu, ni targetes) al desplaçar-se a l’estadi.

L’aplicació estarà a disposició de qualsevol persona interessada, sigui abonada del club o espectador, i independentment de l’entitat financera o de la targeta bancària que utilitzi. A més, perquè l’experiència resulti encara més àgil, s’han habilitat punts de recollida ràpida per a totes les compres de restauració i ‘merchadising’ fetes des de l’‘app’. 

Agustín Filomeno, director de màrqueting i comercial del RCD Espanyol de Barcelona, destaca que l’aficionat podrà fer «totes les transaccions que li puguin interessar, des de la consulta d’informació a l’oportunitat de no haver de portar diners en efectiu

perquè tot es podrà fer des de l’‘app’. De fet, l’‘app’ està pensada perquè els abonats no hagin de portar el carnet físic per accedir a l’estadi i poder entrar amb el mòbil o si no poden venir, amb un parell de clics cedir-lo a una altra persona».

Més clubs

Maria Alsina, directora territorial de CaixaBank a Barcelona, afirma que «la nova aplicació té l’objectiu de facilitar als aficionats anar a l’estadi amb la tranquil·litat i la comoditat que suposa haver reservat prèviament tots els serveis necessaris i disfrutar-los durant el partit sense haver de preocupar-se de portar prou diners a sobre o de tenir les targetes adequades». Al seu torn, CaixaBank «treballa de forma molt estreta amb tots els clubs amb els quals manté acords de patrocini per impulsar iniciatives que permetin millorar l’experiència d’usuari dels aficionats».

La base del projecte se centra en la creació de la nova ‘app’ oficial disponible per a iOS i Android. Es tracta d’una de les primeres aplicacions d’un club de futbol al món que porta un ‘wallet’ integrat, gràcies al qual és possible reunir en la mateixa ‘app’ una àmplia gamma de funcionalitats comercials que, habitualment, es desenvolupen en aplicacions independents.

Entre els serveis de la nova ‘app’ figuren tots aquells que l’aficionat pot necessitar en la seva visita a l’estadi, com l’adquisició dels productes d’Aramark, empresa que gestiona el servei de restauració del RCD Espanyol de Barcelona, o la compra de marxandatge oficial del club. L’‘app’ també incorpora el servei de portar l’entrada al mòbil o de cedir el seu carnet a un altre aficionat de forma totalment digital i de forma segura.

A través de l’‘app’ es tindrà accés també a l’actualitat del club, amb notícies en temps real, actualitzacions del calendari esportiu i fins i tot dades més especialitzades, com perfils i estadístiques dels jugadors.

Pla estratègic

Per CaixaBank, el projecte desenvolupat amb el RCDE Espanyol de Barcelona respon tant al seu interès per treballar en iniciatives d’innovació lligades a l’experiència d’usuari, una de les claus del seu pla estratègic 2019-2021, com a l’impuls de projectes ‘cashless’, vinculats als nous mitjans de pagament digitals. De fet, CaixaBank és actualment l’entitat líder en pagament mòbil, amb 1,3 milions de clients d’aquest sistema i més de 100.000 usuaris dels pagaments amb rellotges intel·ligents o dispositius ‘wearable’. 

Tot i que l’aplicació creada amb el RCDE Espanyol és el primer projecte ‘cashless’ per al sector esportiu, l’entitat financera ha impulsat altres iniciatives relacionades amb el pagament digital, com l’experiència Morella Cashless City, fetes el 2018 i dirigides a

Notícies relacionades

impulsar el pagament digital i el pagament mòbil entre el comerç local de la població de Morella (Castelló), o Pamplona Cashless City, iniciativa que pretén potenciar a la ciutat l’ús de mitjans de pagament físics (targeta) o digitals (mòbil, targeta, ‘wearable’, etc.) i reduir

la utilització d’efectiu en transaccions de petit import. CaixaBank patrocina actualment 17 equips de Primera Divisió i 13 de Segona