CONTRA LA SEGURETAT SOCIAL
Una jutge reconeix la pensió vitalícia a una vídua sense portar un any casada
La sentència considera provat que la parella va tenir una relació estable de cinc anys

togasjueces
Una jutge de Barcelona ha reconegut a una dona el dret de cobrar una pensió de viduïtat vitalícia, tot i que no compleix el requisit que exigeix la llei de Seguretat Social de portar un mínim d’un any de matrimoni o tenir fills comuns amb el mort.
En la seva sentència, de la qual n’ha informat el bufet Col·lectiu Ronda, la titular del Jutjat Social número 16 de Barcelona estima íntegrament la demanda presentada per la víuda contra la decisió de l’Institut General de la Seguretat Social (INSS) de concedir-li una pensió d’únicament dos anys després de la mort del seu marit.
L’INSS basava la seva resolució en la llei general de Seguretat Social, que estableix que, en els casos en què la mort d’un treballador té el seu origen abans del matrimoni, el cònjuge supervivent només tindrà dret a percebre una pensió de viduïtat vitalícia si porta més d’un any casat o té fills en comú.
La jutge ha valorat, no obstant, el testimoni de veïns i familiars de la vídua, que en el judici van acreditar que la relació de la parella era de més de cinc anys, així com documentació aportada per l’Hospital Clínic que demostra que el matrimoni tenia pensat iniciar un tractament de reproducció assistida.
La sentència dona per provat que el treballador i la seva víuda, malgrat no estar inscrits en cap registre de parelles de fet, ni local ni autonòmic, van conviure de manera estable i anàloga a la conjugal, entre el novembre del 2013 i el març del 2018.
L’advocada del bufet Col·lectiu Ronda que va representar la víuda davant dels tribunals, Francisca Ureña, ha lamentat el «criteri sempre restrictiu» que fa servir l’INSS a l’atorgar les prestacions de viduïtat, cosa que, alerta, obliga les afectades «a recórrer als tribunals per se li reconegui el que s’hauria d’admetre per la via administrativa».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern