Rànquing de 500 firmes
Amazon, Google i Apple són les tres companyies més valuoses del món
La consultora Brand Finance Global va fer un rànquing de 500 empreses
FILE PHOTO: The logo of Amazon is seen at the company logistics center in Lauwin-Planque, northern France, February 20, 2017. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo /
La consultora d’avaluació Brand Finance Global va divulgar la llista de companyies més valuoses del món. Es tracta d’Amazon, Google i Apple.
Amazon de Jeff Bezos va ser valorada en 220,791 milions de dòlars, seguida per Google, amb 159,722 milions de dòlars; Apple, amb 140,524 milions, i Microsoft amb 117,072 milions.
En el top10 també hi ha Samsung amb 94,494 milions; ICBC amb 80,791 milions; Facebook amb 79,804 milions; Walmart amb 77,520 milions; Ping An, amb 77,520 milions; i Huawei, amb 65,084 milions.
La consultora fa un rànquing de 500 empreses.
D’altra banda, l’automotriu Ferrari es va confirmar per segon any consecutiu com «la marca més forta del món».
Amb un Brand Strenght Index (BSI) equivalent a 94,1 sobre 100, Ferrari s’ubica al capdavant de les 12 marques que van rebre la màxima puntuació, AAA+.
Brand Finance calcula el valor de marca estimant el benefici net que el titular de la marca obtindria donant en llicència el registre sobre el mercat obert, a més, mesura la força de la marca a partir de la seva eficàcia respecte dels competidors.
Firmes espanyoles
Dins de rànquing hi ha un conjunt d’aquestes set empreses espanyoles format per Santander i BBVA en banca, Zara al sector tèxtil, Movistar en telecomunicacions i Iberdrola pel sector energètic. Pel que fa a distribució, hi ha El Corte Inglés i Mercadona, aquesta última com a nova incorporació.
Entre les marques espanyoles més valuoses, només Santander i Iberdrola augmenten el seu valor, amb un 5,5% i un 17,5% respectivament.
L’entitat bancària ha aconseguit compensar la caiguda del 4,06% de la seva acció i el seu comportament pràcticament pla al mercat espanyol, recolzant-se sobretot en l’embranzida del seu negoci exterior. Quant a Iberdrola, és la marca que més valor ha guanyat entre les espanyoles, ja que ha pujat 58 llocs en la llista.
Notícies relacionadesBBVA és la marca espanyola amb més Fortalesa de Marca, amb una puntuació de 84,6% sobre 100.
Amb referència a Fortalesa de Marca (BSI), BBVA és la marca espanyola del rànquing amb més solidesa, exactament 84,6 sobre 100, 1,92 punts més que el 2019. Això es deu a la seva estratègia de consolidació de marca a nivell mundial de l’any passat, ja que es va embarcar en un projecte d’actualització i unificació de marca a tot el món.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
