nova legislatura
La CEOE s'obre a negociar aspectes de la reforma laboral
Garamendi afirma que la patronal està a disposició de l'Executiu per iniciar el diàleg social

El president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE), Antonio Garamendi, ha manifestat aquest dimecres la seva disposició a negociar amb sindicats i Govern aspectes com la reforma de les pensions o la derogació de la reforma laboral de 2012, com planteja el Govern, tot i que ha demanat acords «consensuats» perquè considera que, d’aquesta manera, «duraran molt més i seran més potents que si es fan per decret o de forma unilateral».
«Caldrà parlar de la reforma laboral –si és que cal fer-ho, a veure de quina manera– de la reforma de pensions, també d’impostos... Caldrà parlar el que hàgim de parlar», ha assenyalat en una entrevista concedida a TVE.
Garamendi ha remarcat que la patronal està «a disposició» de l’Executiu per iniciar al costat de sindicats el diàleg social, i que actuarà «amb lleialtat». El màxim representant dels empresaris espanyols ha assegurat que va trucar «immediatament» al ja investit president, Pedro Sánchez, per felicitar-lo, però que encara no ha pogut parlar amb ell.
«Desinflar el globus»
Durant l’entrevista, Garamendi ha insistit en la necessitat d’«estabilitat i moderació», i ha reconegut que en el debat polític hi ha un «moment de sobreescalfament», per la qual cosa creu que «el globus s’haurà d’anar desinflant d’alguna manera». En aquest sentit, ha precisat: «Ens estem començant a acostumar a parlar del que ens separa i no del que ens uneix», ha lamentat, instant a «desinflar aquest globus» i a «parlar de les coses del dia a dia de la gent» ja que creu que la societat espanyola «necessita tranquil·litat».
Respecte a les travesses sobre els nous ministres i la possibilitat que carteres econòmiques recaiguin en càrrecs d’Unides Podem, soci del PSOE en el Govern de coalició que formarà Pedro Sánchez, Garamendi ha recordat que, tret de la confirmació de Nadia Calviño com a vicepresidenta al capdavant d’Economia i l’entrada d’Iglesias també com a vicepresident, «la resta estan en suspensió».
Et pot interesar«Qui ha de decidir la llista de ministres, que encara no estan, és el president», ha declarat el líder de la CEOE, optant per la «prudència» i demanant «moderació» i «diàleg social» ja que, en aquestes condicions, creu que hi haurà «millor tranquil·litat per als inversors i per a l’ocupació».
En tot cas, ha dit que prefereix realitzar valoracions a «fets consumats» i «en funció d’aquestes mesures» que pugui plantejar el nou Executiu. «No desqualificarem ningú mentre no comencem a treballar i vegem les mesures concretes», ha aclarit, recordant a més que «avui dia són idees que estan en un document». «Ja veurem quines són les que tiren endavant», ha dit.
- Investigació judicial Els whatsaps que la Policia utilitza per imputar Núria Marín
- Multa de 2.600 euros a dos excursionistes pel seu rescat a Queralbs durant l’estat d’alarma
- Pandèmia mundial L’escut mèdic ‘anti-Covid’ a l’espera de la immunitat
- La lluita contra la pandèmia Un antiviral espanyol redueix gairebé al 100% la càrrega viral del SARS-Cov-2
- Acte vandàlic a Sant Andreu Pedrades contra sucursals de bancs, Endesa i Tecnocasa a Barcelona
- Missatges ofensius Dimiteix un candidat de JxCat que va prometre «fer neteja d’espanyols»
- Setmana de relleus Illa deixarà de ser ministre de Sanitat demà per centrar-se en les eleccions catalanes
- Camí de les urnes El Govern permetrà trencar el confinament municipal per acudir a mítings electorals
- Entrevista Albert Soler: «¿El seny? El que ens retrata, als catalans, és el victimisme»
- La lluita contra la pandèmia Un antiviral espanyol redueix gairebé al 100% la càrrega viral del SARS-Cov-2