VA CONTACTAR AMB JOHN LESHER
Carlos Ghosn va contactar amb un productor de Hollywood per fer una pel·lícula sobre la seva vida
En l'obra, Ghosn descriuria com veu ell el seu «injust» empresonament per part de funcionaris japonesos i la seva lluita per demostrar la seva innocència
ghosn /
L’expresident de l’aliança automobilística franconipona Renault-Nissan-Mitsubishi Carlos Ghosn va contactar amb el productor de Hollywood John Lesher (que té un Oscar per la seva pel·lícula ‘Birdman’), per oferir-li realitzar un llargmetratge sobre la seva vida, uns dies abans de la seva fugida sorpresa del Japó al Líban.
En l’obra, Ghosn descriuria com veu ell el seu «injust» empresonament per part de funcionaris japonesos i la seva lluita per demostrar la seva innocència, segons han informat persones coneixedores de la conversa al diari nord-americà ‘The New York Times’.
D’aquesta manera, el dolent de la pel·lícula seria el sistema de justícia nipó. Malgrat això, les converses no van arribar gaire lluny.
Dies després, Ghosn va abandonar el país asiàtic a bord d’un avió privat i, suposadament, va parar a Turquia abans d’arribar a la seva destinació, Beirut. Aquest dijous, agents de la Fiscalia del Japó van irrompre a la vivenda de Ghosn a la capital nipona en el marc de la investigació per la seva fuga.
Ghosn, de nacionalitat francesa, brasilera i libanesa, hauria fugit amagat a la caixa d’un instrument musical aprofitant la festa nadalenca celebrada a la seva casa de Tòquio. No obstant, l’operador de vols privats MNG Jet Havacilik ha assegurat que l’avió en el qual va viatjar l’expresident de Nissan no incloïa en la documentació que el directiu hi anés de passatger.
Ajuda d’un empleat
Segons un comunicat de la companyia, que recull Bloomberg, un empleat de l’empresa, que està sent investigat, va admetre haver falsificat el registre i haver actuat sol.
La firma també ha informat que el mes de desembre van ser llogats dos avions. Un va volar de Dubai a Osaka (Japó) i després a Istanbul. L’altre va viatjar d’Istanbul a Beirut. «Els dos contractes d’arrendament aparentment no estaven connectats entre si», va assegurar el director d’MNG Jet.
Notícies relacionadesEl Ministeri d’Interior de Turquia ha iniciat una investigació en relació amb el vol realitzat per l’exdirectiu de Renault-Nissan-Mitsubishi amb destinació al Líban i que se sospita que va parar abans a Turquia.
En relació amb aquesta investigació posada en marxa per part del Govern turc han sigut detingudes set persones, quatre d’elles pilots, sospitoses d’haver ajudat Carlos Ghosn en la seva fugida cap a Beirut.
- El petroli cau al nivell de principis de març i la borsa es dispara
- Tensió global L’Iran anuncia la reobertura total d’Ormuz mentre duri l’alto el foc
- Abascal perd l’empara política i financera del líder del Fidesz
- Reculada d’un moviment radical La topada Trump-Meloni i la derrota d’Orbán debiliten el bloc d’ultradretes
- Trobada històrica a Catalunya Iratxe García, eurodiputada, "Davant Trump, la UE ha de defensar molt més el model europeu"
