PREUS
L'IPC puja quatre dècimes de cop i tanca el 2019 al 0,8%
L'increment dels carburants ha marcat la dada
L’índex de preus de consum (IPC) es va situar al tancament de l’any en el 0,8 % interanual, quatre dècimes per sobre de l’evolució de novembre, per l’increment dels carburants.
Segons la dada avançada aquest dilluns per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), es tracta del tercer repunt consecutiu en l’evolució anual dels preus i deixa l’IPC quatre dècimes per sota del 2018 (1,2%).
Notícies relacionadesLa inflació va començar el 2019 en l’1% i es va mantenir a l’alça fins a l’abril per moderar-se després, i va arribar a baixar el 0,1% el setembre i l’octubre, el nivell més baix en tres anys.
Aquesta dada arriba després que al novembre la inflació interanual pugés al 0,4%, tres dècimes més que el mes anterior. Amb aquest avenç de tres dècimes, l’IPC interanual trencava amb l’atonia mostrada al setembre i l’octubre, mesos en què es va situar en l’0,1%, i torna a pujar per primera vegada des del juliol.
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Emocions i salut mental Francesc Torralba, filósof: "Torna a mostrar-se l'espiritualitat, és una font de fortalesa interior"
- Catalanisme i autogovern (capítol 3). El nou equilibri català: l'aposta federal després del procés
- Dia Mundial La ràdio i la glòria
- EL PARTIT DEL BERNABÉU Vinícius deixa líder el Madrid amb una Reial Societat tèbia
