indústria tèxtil

Mango invertirà 35 milions a ampliar el seu puntal logístic de Lliçà

La firma incrementarà la superfície de les instal·lacions en 90.000 metres quadrats

«Esperem tornar a ser rendibles el 2019», apunta Toni Ruiz, director general de la multinacional

zentauroepp51114420 i d  el director general de mango  toni ruiz  y el director 191127165100

zentauroepp51114420 i d el director general de mango toni ruiz y el director 191127165100 / David Zorrakino

1
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Mango preveu incrementar en 90.000 metres quadrats el seu centre logístic de referència, situat a Lliçà d’Amunt (Barcelona), fins a arribar a una superfície total de 280.000 metres quadrats. La multinacional de la moda va col·locar la primera pedra d’aquest complex el 2011, el 2016 va iniciar la seva operativa en fase de proves i fa tan sols alguns mesos que ha començat a treballar a ple rendiment.

L’ampliació culminarà el 2023 i requerirà una inversió de 35 milions d’euros que permetrà assumir el creixement de la logística vinculada al comerç electrònic i agilitar l’operativa de la zona d’expedicions. Actualment l’’e-commerce’ suposa un 20% de la facturació de Mango i arribarà al 30% a finals del 2020. Fins ara s’han invertit 230 milions en aquesta infraestructura que, malgrat estar altament automatitzada, ocupa600 persones. La centralització dels serveis logístics a Lliçà d’Amunt ha permès a la companyia retallar les despeses en aquest apartat en un 25%.

Lliçà és una aposta estratègica per a Mango. Aquestes instal·lacions ens permetran respondre de manera molt més ràpida a les necessitats dels nostres clients i absorbir el creixement de l’empresa dels pròximes anys», assegura Toni Ruiz, director general de la firma. Algunes de les xifres més imponents del complex són la capacitat de gestionar 75.000 peces per hora o la possibilitat d’emmagatzemar fins a 20 milions de peces de roba doblegades i uns 7 milions de peces estirades.

Notícies relacionades

Des del centre de Lliçà es reproveeix el magatzem d’‘e-comerce’ ubicat a la seu de Mango ea Palau-solità i Plegamans, que canalitza la majoria del negoci ‘online’ de la firma, i a uns 8 enclavaments logístics satèl·lit més que la companyia té repartits entre Alemanya, Mèxic, la Xina i els EUA, entre altres països. En total la planta de Lliçà rep la roba de més de 1.000 fàbriques proveïdores i la reparteix entre 2.100 botigues –entre franquiciades i pròpies– de Mango.

Tornada a la rendibilitat

Després de tres exercicis en números vermells, Mango confia recuperar la rendibilitat aquest any. «Les vendes han evolucionat realment bé durant 2019, però la campanya de Nadal serà clau per tancar l’exercici en positiu», valora Toni Ruiz. El directiu també ha revelat que la setmana actual –la del Black Friday- és el període de l’any en què es concentren més vendes. El 2018 la companyia va incrementar la seva facturació en 1,8% però va registrar pèrdues per valor de 35 milions d’euros.

Temes:

Mango Catalunya