indústria tèxtil
Mango invertirà 35 milions a ampliar el seu puntal logístic de Lliçà
La firma incrementarà la superfície de les instal·lacions en 90.000 metres quadrats
«Esperem tornar a ser rendibles el 2019», apunta Toni Ruiz, director general de la multinacional

zentauroepp51114420 i d el director general de mango toni ruiz y el director 191127165100 /
Mango preveu incrementar en 90.000 metres quadrats el seu centre logístic de referència, situat a Lliçà d’Amunt (Barcelona), fins a arribar a una superfície total de 280.000 metres quadrats. La multinacional de la moda va col·locar la primera pedra d’aquest complex el 2011, el 2016 va iniciar la seva operativa en fase de proves i fa tan sols alguns mesos que ha començat a treballar a ple rendiment.
L’ampliació culminarà el 2023 i requerirà una inversió de 35 milions d’euros que permetrà assumir el creixement de la logística vinculada al comerç electrònic i agilitar l’operativa de la zona d’expedicions. Actualment l’’e-commerce’ suposa un 20% de la facturació de Mango i arribarà al 30% a finals del 2020. Fins ara s’han invertit 230 milions en aquesta infraestructura que, malgrat estar altament automatitzada, ocupa600 persones. La centralització dels serveis logístics a Lliçà d’Amunt ha permès a la companyia retallar les despeses en aquest apartat en un 25%.
Lliçà és una aposta estratègica per a Mango. Aquestes instal·lacions ens permetran respondre de manera molt més ràpida a les necessitats dels nostres clients i absorbir el creixement de l’empresa dels pròximes anys», assegura Toni Ruiz, director general de la firma. Algunes de les xifres més imponents del complex són la capacitat de gestionar 75.000 peces per hora o la possibilitat d’emmagatzemar fins a 20 milions de peces de roba doblegades i uns 7 milions de peces estirades.
Notícies relacionadesDes del centre de Lliçà es reproveeix el magatzem d’‘e-comerce’ ubicat a la seu de Mango ea Palau-solità i Plegamans, que canalitza la majoria del negoci ‘online’ de la firma, i a uns 8 enclavaments logístics satèl·lit més que la companyia té repartits entre Alemanya, Mèxic, la Xina i els EUA, entre altres països. En total la planta de Lliçà rep la roba de més de 1.000 fàbriques proveïdores i la reparteix entre 2.100 botigues –entre franquiciades i pròpies– de Mango.
Tornada a la rendibilitat
Després de tres exercicis en números vermells, Mango confia recuperar la rendibilitat aquest any. «Les vendes han evolucionat realment bé durant 2019, però la campanya de Nadal serà clau per tancar l’exercici en positiu», valora Toni Ruiz. El directiu també ha revelat que la setmana actual –la del Black Friday- és el període de l’any en què es concentren més vendes. El 2018 la companyia va incrementar la seva facturació en 1,8% però va registrar pèrdues per valor de 35 milions d’euros.
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Històries de LEs Glòries (I) Quan les Glòries van poder ser Sant Jaume
- Espai cultural L’Ateneu Barcelonès atrau ‘expats’ àvids de llengua i cultura catalana
- La demanda d’habitatge gira cap a les llars unipersonals
- ANÀLISI En el punt de mira, l’UCO no desisteix
- Ola de calor El Port de Tarragona instal·la sis nous punts d'hidratació a l'interior del recinte portuari
- Del 8 al 19 d'agost Festes de Sant Magí 2025 a Tarragona: aquests són els actes imprescindibles
- Salut Aurelio Rojas, cardiòleg: «El 90% de les persones utilitza malament l’oli d’oliva»
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Cisma blaugrana Ter Stegen es nega a firmar l’informe mèdic de la seva lesió i agreuja el seu pols amb el Barça