28 maig 2020

Anar al contingut

DESCOMPTES

Les millors ofertes del Black Friday

Bons i vals, clau per aconseguir el millor descompte durant els descomptes de la setmana del divendres negre

La majoria de cadenes amplien els descomptes a més d'un dia de promoció, malgrat reconèixer que erosiona els seus marges

Eduardo López Alonso

Les millors ofertes del Black Friday

El Black Friday ha passat de ser dia de descomptes a ampliar-se a una setmana i més enllà. S’ha obert un període promocional en què les marques anuncien rebaixes de fins al 70%, tot i que la ganga autèntica no abunda. Algunes firmes van avançar les seves estratègies amb codis promocionals i vals descompte, alguns d’atorgats el Dia del Solter (11.11), per intentar fidelitzar els clients i que repeteixin la visita a la botiga fins a final d’any.

Fins a firmes reticents a incorporar-se a les promocions se sumaran per mitigar el risc d’una dràstica aturada de les vendes. La majoria de cadenes amplien la promoció a tota la setmana, malgrat que reconeixen que erosiona els marges. Entre tant cupó i anunci, i web d’aspecte recarregat i més promeses que gangues, els experts aconsellen restringir les compres impulsives.  

AMAZON

Amazon va ser l’artífex de la celebració del Black Friday a Espanya i al món. Ha anunciat la campanya de descomptes més ambiciosa en fons i forma, que ja promociona al seu web amb una pàgina pròpia per a l’ocasió. Amplia la venda des del 29 de novembre fins a les 23.59 hores de dilluns 2 de desembre. Per primera vegada podran finançar-se les compres i el comprat podrà tornar-se fins al 28 de febrer. El gegant nord-americà ha anunciat l’obertura d’una botiga física efímera (‘pop up store’) per primera vegada a Madrid, del 28 de novembre a l’1 de desembre a la plaça de Callao. En la navegació de la pàgina d’Amazon convé fixar-se en els seus propis dispositius i en les ofertes flaix. Punt de referència per saber si un preu és elevat o no. 

ALIEXPRESS

El gegant asiàtic va iniciar la campanya prenadalenca amb ofertes del 50% i entrega en tres dies i per al mateix Black Friday anuncia descomptes de fins al 60% amb l’eslògan ‘Val la pena esperar’. En ocasions requereix una actitud molt proactiva per part del client i la recerca de cupons descompte. Els terminis d’entrega s’han escurçat, però no a tots els productes. Resulta interessant la recerca de motors de cerca de preus baixos del tipus ‘chollómetro’ però s’ha d’assegurar que el preu és interessant i, sobretot, si el termini d’entrega s’adapta a les nostres necessitats.  

PCCOMPONENTES

PcComponentes oferirà descomptes durant tota la setmana del Black Friday. Ha anunciat la venda de 2.000 productes en oferta amb descomptes de fins al 70%, des del diumenge 24 a les 22:00 hores fins al 29 de novembre a les 21:59 hores. Esperen incrementar les vendes el 15% i ja l’any passat van rebre 140.000 comandes, a un ritme de 20 noves comandes per minut.

MEDIA MARKT

Una estratègia similar seguirà Media Markt. En la seva pàgina web van avisar que tindran rebaixes durant tota l’última setmana de novembre en smartphones, portàtils, televisors, videojocs i electrodomèstics. Ja van començar aquesta setmana passada amb productes rebaixats un 50%, especialment en mòbils de gamma mitjana.

EL CORTE INGLÉS

Amb l’eslògan ‘Avança’t al Black Friday’, l’estratègia del grup El Corte Inglés ha sigut sumar-se amb mesura a la campanya i ampliar els descomptes durant més temps. Les rebaixes Black Friday es concentraran entre dijous i el dilluns festiu Cibermonday.

FNAC

FNAC ja disposa de descomptes de fins al 50% a la seva campanya pre-Black Friday que inclou telefonia, informàtica, so, imatge, papereria o cine. La cadena francesa acaba d’obrir a Barcelona (a l’Illa) la seva primera botiga de Nature & Découvertes, interessant aposta per la sostenibilitat en plena voràgine de compres mundial. 

INDITEX

Tot i que el grup Inditex no és partidari d’afegir-se als descomptes flaix es preveu que també destini alguns productes a la campanya. Previsiblement, les ofertes del Black Friday a Zara i altres marques del grup arribaran a les seves pàgines web i a les botigues el dijous 28 a les 22.00 hores, com ja van fer l’any passat. Els descomptes es preveuen de l’entorn del 20%.

GEARBEST

El comerç xinès desconcerta amb cites flaix i cupons específics. Calendaris i rellotges virtuals adverteixen del límit d’ofertes que van del ‘preblackfriday’, al ‘blackfriday és ara’ ja a les ofertes ‘lightning’ i el ‘cyber monday’. Totes aquestes cites efímeres estan omplertes de cupons de descomptes en efectiu configurant un marasme consumista propi de Gearbest que marca tendència futures. 

BANGGOOD

El canal de vendes xinès especialista en productes asiàtics restringeix les ofertes al Black Friday, dia per al qual promet el repartiment d’un milió de dòlars en cupons, una altra manera d’entendre la campanya. La pàgina web escollida és tipus ‘Blade Runner’, només apta per a consumidors digitals amb experiència. A l’habitual baix preu de marques xineses se sumen descomptes del 20% al 50%.   

WORTEN

Worten ja ha llançat la campanya Black Friday XXL la setmana anterior, amb descomptes en general moderats de fins al 20%, però més elevats en televisors (fins al 45%), informàtica (fins al 30%) o electrodomèstics (fins al 35%). Es preveu que elevarà el to de la campanya la setmana del divendres negre. 

OPERADORES DE TELECOMUNICACIONS

Totes les operadores de telecomunicacions han presentat ofertes sota el paraigua de Black Friday. Especialment en la venda de mòbils sense permanència, però també en ofertes de paquets de serveis (MovistarVodafoneOrangeMasmóvil). La majoria han ampliat la promoció a més d’una setmana.

HAWKERS

Hawkers, la marca espanyola d’ulleres va oferir com a avanç al Black Friday un 3x1 al seu web des de l’11 de novembre. La promoció és vàlida per a tot el web exceptuant la col·lecció New in.

ADIDAS

La marca esportiva Adidas ja té més de 6.000 productes amb descompte al seu web sota el penjador del Black Friday.

BANKIA

Fins i tot els bancs s’atreveixen amb Black Friday. En el cas de Bankia ofereixen sortejos de fins a 300 euros als seus clients per les compres pagades amb targeta durant la jornada.