03 juny 2020

Anar al contingut

jornada de descomptes

El comerç de proximitat s'afegeix també al Black Friday

Més de la meitat de les botigues catalanes tenen previst fer descomptes durant el Black Friday, segons una enquesta de Pimec

Eduardo López Alonso

El comerç de proximitat s'afegeix també al Black Friday

FERRAN NADEU

El petit comerç s’afegirà també a la jornada de descomptes del Black Friday. Malgrat les crítiques rebudes per fagocitar les vendes de la campanya nadalenca i de les rebaixes de gener, la jornada impulsada a escala internacional serà seguida també per la majoria dels comerços de proximitat. Segons una enquesta realitzada per la patronal Pimec entre els gremis i associacions del comerç catalanes, més de la meitat del sector té previst afegir-se a la campanya.

En concret, el 55% dels consultats faran algun tipus de descompte als seus productes o serveis, excepte alimentació i restauració, que no tenen previst fer-la. D’altra banda, un 57% dels consultats va respondre que el Black Friday no els afecta, ni positivament ni negativament, tot i que el 22% creu que les vendes augmentaran a la seva botiga física. Al sector tèxtil i de moda, el 45% dels consultats creu que durant aquesta campanya augmentaran les vendes a la botiga física.

Quant a la venda ‘online’, Pimec constata que el 85% dels consultats no té previst vendre a través d’internet durant el Black Friday, malgrat que curiosament gairebé sempre s’associa la jornada a descomptes a internet. 

A la província de Barcelona no tenen previst vendre per internet durant aquesta campanya un 81% dels socis consultats, a Tarragona un 88%, a Lleida un 92% i a Girona un 90%.

Ocupació

Es calcula que el Black Friday i el Ciber Monday (dilluns següent al divendres negre) generaran 32.000 llocs de treball als sectors de comerç i logística a Espanya, un 4,8% més que l’any passat quan es van firmar 30.577 contractes, segons es desprenen de les previsions de contractació de Randstad. En concret, les contractacions d’aquest any es distribuiran en un 57,1% al sector de la logística i transport i un 42,3% al comerç.

Més del 60% dels espanyols afirmen que gastaran entre 100 i 300 euros durant el Black Friday, segons un càlcul difós per Privalia, que afirma que el 75% dels consumidors aprofitaran aquesta cita per fer alguna compra.