COMERÇ

Els mercats municipals catalans generen 11.800 llocs de treball directes i 27.000 d'indirectes

El Govern català impulsa la creació d'una taula sectorial per desenvolupar les necessitats d'aquest format comercial

35827390 591

35827390 591 / JULIO CARBO

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Els mercats municipals generen a Catalunya un total d’11.800 llocs de treball directes, cosa que suposa el 6,73% del total de treballadors del sector del comerç al detall alimentari de tota la comunitat, i 27.000 d’indirectes. Així s’extreu d’un estudi elaborat per la Direcció General de Comerç de la Generalitat, que s’ha presentat aquest dilluns al I Congrés de Mercats Municipals de Catalunya, ha informat la Conselleria d’Empresa i Coneixement en un comunicat.

Catalunya compta amb 168 mercats municipals ubicats a 92 ciutats i repartits per 23 comarques que sumen un total de 6.279 parades, i les ciutats amb més mercats són Barcelona, amb 39; seguida de l’Hospitalet de Llobregat, amb vuit; Badalona, amb sis, i Sabadell, amb cinc, totes a la província de Barcelona. A més, la mitjana d’antiguitat dels mercats municipals catalans és de 60,4 anys, i el més antic de Catalunya, amb 171 anys d’història, és el de Santa Caterina, mentre que el més jove és el de Montgat, en funcionament des de fa tres anys.

La Generalitat ha posat en marxa un pla d’actuacions que té per objectiu donar visibilitat als mercats municipals, captar nous agents i incidir en la seva modernització i digitalització. Entre les mesures previstes hi ha la creació d’una taula sectorial per consensuar les prioritats del sector. 

Notícies relacionades

El congrés ha comptat amb la participació de l’expert en distribució Cèsar Valencoso, que ha analitzat les grans tendències de consum i el seu impacte als mercats municipals. Només un de cada tres mercats municipals té en l’actualitat una gerència professionalitzada. Aquest és un dels camps a desenvolupar en el futur, així com la modernització dels serveis per ampliar i fidelitzar els clients.

En aquesta línia, actualment només un de cada quatre establiments ubicats als mercats municipals dona servei a domicili. La wi-fi (actualment present al 22,8% dels mercats), aules de cuina (14,2% dels mercats ja en tenen) o de formació (14,2%), targeta de fidelització (11,8%), servei de guarderia (9,3%) o consigna (8,1% dels mercats) són alguns dels serveis a potenciar en el futur.