Automoció

Seat pronostica que d'aquí 10 anys el cotxe elèctric serà més barat que el tradicional

El president de Seat creu que els sistemes dels dièsel i gasolina hauran d'adaptar-se i els farà més cars

Luca de Meo assegura que no hi ha proves que demostrin que el 'carsharing' sigui rendible

zentauroepp50864084 seat191112095708

zentauroepp50864084 seat191112095708 / DAVID CASTRO

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

El president executiu de Seat pronostica que d’aquí a 10 anys els cotxes elèctrics seran més barats que els cotxes amb un motor dièsel o gasolina, ja que el cost d’aquests últims pujarà. «Per arribar als objectius d’emissions [en els vehicles tradicionals] s’hauran d’introduir més sistemes», va justificar De Meo durant la seva intervenció al Fòrum Nova Economia.

Davant la ministra d’Economia i Empresa, Nadia Calviño, i el ministre de Ciència, Innovació i Universitats, Pedro Duque, el president de Seat va reclamar un Pacte d’Estat per l’automoció per impulsar el canvi a què s’enfronta el sector en plena transició energètica.L’electrificació, el cotxe connectat i el vehicle autònom són alguns dels reptes que diu hauran d’enfrontar «junts» empreses i administració. «No és un tema de diners, sinó de facilitar tot això», va reconèixer De Meo, que va aplaudir la feina de la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, en aquest sentit.

L’objectiu de Seat és arribar al 2050 amb una empremta de zero emissions, i per a això el primer pas són els cotxes d’emissions zero, és a dir, els elèctrics amb bateries, però també necessiten d’altres tecnologies. «S’han derespectar el principi de neutralitat tecnològica, les autoritats ens han de dir on volen que arribem però no forçar-nos a elegir», va advertir, mentre va recordar que de res serveix comprar-se un cotxe elèctric si la càrrega després es fa amb carbó. «Llavors l’únic que fem és moure a l’altre costat el problema», va advertir.

El president de la multinacional va qualificar la indústria automobilística espanyola com un «miracle» i va insistir que la clau del futur està en «la capacitat de treballar junts, amb altres empreses d’altres sectors i el Govern». «S’ha depujar a la cadena de valor perquè en 10 anys el 50% del valor d’un cotxe estarà en el software i en nous components», va explicar De Meo qui va assegurar que «hi ha una possibilitat» que el sector, que avui val 120.000 milions d’euros (10% del PIB), en 15 o 20 anys dupliqui el seu valor. «S’ha de canviar el perímetre del negoci», va proposar, assenyalant cap a elèctriques i telecos com Endesa, Iberdrola, Telefónica, Repsol o Cellnex que «han de ser part d’aquest tema», va dir. Així, el president de Seat va plantejar que de res serveix que els fabricants produeixin cotxes elèctrics si no hi ha infraestructura de recàrrega.

El ‘carsharing’ no és rendible

Notícies relacionades

El president de la multinacional que el dia 14 de novembre engegarà a l’Hospitalet de Llobregat 16 vehicles per compartir de la mà de Respiro va reconèixer que «avui dia» aquest tipus de plataformes no són rendibles. «No he vist evidència que les plataformes de ‘carsharing’ puguin guanyar diners i quan tu no guanyes diners són estratègies que tenen la cama molt curta», va afegir De Meo.

En aquest sentit, el president de Seat a Espanya va exposar que el principal problema són els costos (pàrquings, servei i vehicles sobredotats per a l’ús que tenen), per això va introduir la necessitat de desenvolupar vehicles específics per a aquesta activitat. «Cabify pot fer moltes coses però no produir un cotxe 100% adaptat a l’ús que necessiten i aquí tenim un paper els fabricants», va afegir.

Temes:

Seat