canvis en el sector financer

CaixaBank obre l'oficina bancària més gran d'Europa

L'entitat financera inaugura aquest dimecres la seva primera sucursal 'all in one' a Barcelona, en què les noves tecnologies competeixen amb l'espai

zentauroepp50756310 barcelona 05 11 2019  econom a   caixabank presenta nuevo mo191105174703

zentauroepp50756310 barcelona 05 11 2019 econom a caixabank presenta nuevo mo191105174703 / Ferran Nadeu

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

‘All in one’ és l’aposta de CaixaBank que té l’objectiu de revolucionar l’experiència dels clients en el canal físic. El seu ‘flagship’ –com la denomina l’entitat financera– s’acaba d’inaugurar aquest dimarts a Barcelona als baixos de l’edifici que va allotjar la companyia d’assegurances Winterthur a la plaça de Francesc Macià. En realitat no és la primera. València –on l’entitat té la seu social, després d’abandonar Barcelona el 2017–  va tenir el privilegi d’estrenar el format. Però, sens dubte, és la més gran: una superfície de 3.000 metres quadrats distribuïts en tres plantes, i amb atenció especialitzada per a tots els models de negoci financer, tant per a particulars com per a autònoms i microempreses i empreses.

El nou espai disposa d’un equip de 80 empleats, que donaran servei a una cartera de 22.000 clients, i una àmplia oferta de serveis, que inclouen zones específiques d’atenció per a cada tipus d’usuari, una cafeteria, un auditori, més de 30 despatxos per a reunions privades i l’últim en tecnologia en serveis financers, com els caixers amb reconeixement facial o una avançada combinació d’aplicacions mòbils i dispositius d’auto-‘check-in’ que identifiquen els clients i avisen els gestors de la seva arribada.

‘All in one’ Barcelona estarà operativa per als clients a partir de demà, 6 de novembre. El projecte ha sigut presentat aquest dimarts per Juan Antonio Alcaraz, director general de CaixaBank, María Alsina, directora territorial de CaixaBank a Barcelona.

Transformació de sucursals

Alcaraz ha destacat que «CaixaBank ha decidit impulsar de nou la innovació en el canal físic d’oficines, després de ser la primera entitat a apostar per la transformació de les sucursals bancàries tradicionals el 2013 amb el disseny de les primeres oficines ‘store’, que en uns anys s’han convertit en un estàndard per a tot el sector». En aquest sentit, Alcaraz ha remarcat com aquest nou espai suposa un projecte d’innovació únic a escala internacional: «Hem unit disseny, tecnologia i coneixement del client per crear un model absolutament exclusiu. Per superfície, «‘all in one’ és l’oficina bancària més gran d’Europa».

María Alsina ha posat èmfasi en el caràcter obert de l’espai: «Vol ser molt més que una oficina, i hi conflueixen tots els negocis. Va dirigida a tota mena de clients, i no només ofereix els millors serveis financers, sinó també gastronomia i continguts de valor. Estarà obert a tota la ciutat. ‘All in one’ neix al servei dels clients de CaixaBank, però també dels barcelonins».

Disseny i tecnologia 

Notícies relacionades

L’experiència de la visita comença molt abans d’arribar-hi. A través de CaixaBankNow, el client disposa al seu mòbil d’un sistema d’avisos i notificacions que li recorden la seva cita i el conviden a confirmar-la o, si ho necessita, canviar-la.

La tecnologia té una marcada presència en tots els àmbits de l’espai. Destaca la zona de l’entrada, on s’han instal·lat unes espectaculars pantalles envoltants. CaixaBank ha creat continguts audiovisuals específics per a ‘all in one’, dissenyats per donar la benvinguda als clients, fonamentalment basats en imatges de paratges naturals. L’objectiu és oferir una experiència visual única que, combinada amb la fragància de l’espai, elaborada exclusivament per a l’espai, i l’ambient musical, propicien la sensació d’arribada a un «oasi urbà», un lloc totalment diferent dels estàndards comercials habituals.