l'evolució de l'economia
L'eurozona manté el tipus amb un creixement del 0,2% en el tercer trimestre
Eurostat confirma que la taxa interanual es va mantenir estable entre juliol i setembre amb un repunt de l'1,1%
L'atur de l'eurozona es manté sense canvis, en el 7,5%, i millora una dècima a Espanya al caure al 14,2%
Un robot, a la línia de muntatge d’un Volkswagen, a la planta de Wolfsburg, en una imatge d’arxiu. /
Malgrat els mals auguris que pronosticaven una desacceleració,l’economia de l’Eurozona aguanta el tipus. Entre juliol i setembre, segons les dades preliminars avançades aquest dijous per l’oficina europea d’estadística (Eurostat), el producte interior brut (PIB) dels països de l’euro va créixer un modest 0,2%, la mateixa taxa que durant el trimestre anterior. A més, en el conjunt de la Unió Europea la dada va ser lleugerament superior, amb un repunt del PIB del 0,3%, una dècima més que la dada registrada entre maig i juliol.
Quant a la comparativa interanual, l’exercici estima un creixement de l’1,1% a l’eurozona, una dècima menys que en el trimestre precedent, i de l’1,4% en el conjunt de la UE, la mateixa taxa interanual que durant el trimestre anterior. Aquesta avaluació preliminar confirma que l’economia es manté estable i que les estimacions que auguraven un rebot de només el 0,1% no s’han produït.
L’agència d’estadística també ha confirmat una lleugera caiguda de la inflació interanual de la zona euro, al 0,7% l’octubre, a causa de la caiguda dels preus de l’energia, un limitat encariment dels preus dels béns industrials no energètics i un avenç dels preus dels aliments, alcohol i tabac similar al del mes anterior. Mentrestant, exclosos els preus de l’energia, la inflació es va situar a l’1,2% a l’octubre, una dècima més que al setembre.
Segona taxa d’atur més elevada
Notícies relacionadesRespecte a l’última comparativad’atur,també presentada aquest dijous per Eurostat, l’agència confirma que Espanya continua sent el segon país de la UE amb la taxa d’aturats més elevada, del 14,2%, només per davant del 16,9% de Grècia (corresponent a agost). La xifra espanyola, tot i que és una dècima inferior a la registrada el mes agost, continua sent molt superior a la de l’eurozona (7,5%), duplica la del conjunt de la UE (6,3%) i multiplica per quatre la registrada per països com Alemanya, Holanda o Àustria.
La comparativa també col·loca Espanya a la cua d’Europa quant a atur juvenil amb una taxa del 32,8%, el doble que la registrada a l’Eurozona (15,9%) i la UE (14,5%). Només Grècia registrava –al juliol– una dada pitjor, amb una taxa del 33,2%. Els dos casos són a anys llum de la realitat que viuen països com República Txeca (4,4%), Alemanya (5,9%) i Holanda (7,2%). En termes globals, segons Eurostat, al setembre hi havia 3,2 milions de menors de 25 anys a l’atur a tota la UE, dels quals 2,2 milions estaven a la zona euro.
- Polèmica Illa i els bisbes, contra la ‘prioritat nacional’ de Vox
- Migració Barcelona registra una nova jornada de llargues cues per la regularització
- La cita blaugrana L’oportunitat de Roony Bardghji
- EL PARTIT DE LA CARTUJA Aquest Madrid ja no té remei
- Futbol Sis partits a Prestianni pels insults "homòfobs" a Vinícius
