sactivitat immobiliària

La Sareb renova el contracte de gestió amb Haya Real Estate

El 'servicer' de Cerberus gestionarà actius per 8.400 milions fins al 2022

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Sareb ha renovat el contracte que té amb Haya Real Estate, ‘servicer’ del fons nord-americà Cerberus, perquè gestioni actius del banc dolent, tant préstecs com immobles, valorats en 8.400 milions, durant els pròxims dos anys i mig, fins a mitjans de 2022. Es tracta del primer contracte de gestió d’actius dels quatre que Sareb té amb ‘servicers’ que es renova i és, per tant, el primer que implementa la nova estratègia dissenyada per aquesta entitat per gestionar la seva cartera a fi de «preservar o millorar-ne el valor».

En virtut d’aquesta estratègia, els ‘servicers’ comptaran amb funcions i tasques «fonamentalment comercials», atès que Sareb es reservarà la gestió directa de tasques que fins ara tenien encomanades les firmes immobiliàries, segons va explicar aquesta entitat. En aquesta línia s’emmarca l’aposta del banc dolent per promoure vivendes a través de la seva immobiliària, Árqura Homes, i d’obrir delegacions territorials.

El banc dolent també passa a encarregar-se de la gestió i el desenvolupament urbanístic dels terres i de judicialitzar préstecs impagats. Així mateix, Sareb assumeix altres tasques fins ara encomanades als ‘servicers’ com ara el manteniment dels immobles, les gestions amb els grans deutors i la comercialització d’actius singulars.

Nova estratègia

D’aquesta forma, el contracte renovat amb Haya Real Estate, que entra en vigor l’1 de gener, serà el primer que adopti i s’adapti a aquesta nova estratègia dissenyada pel banc dolent, denominada ‘Esparta’, per treure el màxim partit als actius fallits que els seus bancs accionistes li van traspassar en la crisi.

Haya Real Estate és un dels quatre ‘servicers’, firmes de serveis de gestió immobiliària, amb els que Sareb té encomanada des del 2014 aquesta gestió de tota aquesta cartera d’actius fallits. Els altres tres són SolviaServihabitat Altamira.

Notícies relacionades

No obstant, el contracte amb Haya Real Estate és el primer que es renova ja que es va adjudicar i rubricar el desembre del 2014 per a un període de cinc anys que, per tant, venç el desembre d’aquest any.

Els altres tres es van firmar el novembre i el desembre del 2014, però per a un període de set anys, per la qual cosa encara els queden dos exercicis més de vigència.