TURISME
La patronal d'agències de viatges alerta dels efectes de la violència a BCN per al turisme
L'Acave condemna els disturbis i reclama a l'Administració que transmeti estabilitat perquè la situació es normalitzi
18/10/2019 Un manifestantes corre frente al fuego durante los disturbios en la Plaza de Urquinaona, en Barcelona a 18 de octubre de 2019. /
L’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (Acave) va condemnar i ha rebutjat avui la violència desencadenada a Barcelona en els últims dies de mobilitzacions independentistes i va reclamar a les institucions que aportin l’«estabilitat» que requereix Catalunya. La patronal ha advertit que la repetició d’imatges de violència als carrers poden tenir una «afectació important» al sector turístic. Algunes fonts apunten a una reducció de la facturació del 40% en aquestes últimes jornades.
En un comunicat, l’Acave ha destacat que la imatge de Barcelona, igual com la resta de ciutats catalanes, és «sòlida», està considerada una ciutat «oberta, segura i cosmopolita» i ha confiat que «no canviï» la seva capacitat per atreure alguns dels principals congressos i esdeveniments mundials. Per a això, ha demanat a les institucions que donin l’estabilitat necessària perquè aquesta situació continuï.
Notícies relacionadesL’Acave ha lamentat que aquests disturbis afectessin el sector turístic i comportessin la cancel·lació i modificació de vols, alteracions de freqüències de trens, tancaments de comerços i restaurants, tot i que ha destacat que la majoria dels serveis contractats es van poder prestar amb una «mínima afectació» als turistes que van visitar Catalunya.
L’Acave és la patronal d’agències de viatges d’àmbit estatal i és l’associació més representativa d’Espanya a l’englobar més de 500 associats i al voltant de 1.000 punts de venda a tot Espanya. Formen part de l’associació agències de les diferents tipologies: emissores vacacionals i corporatives, turoperadors, receptives de costa i de ciutat, agències ‘online’ i empreses de creuers.
- Intents de magnicidi De Reagan a Trump: l’Hotel Hilton torna a ser escenari d’un intent de magnicidi 45 anys després
- Cimera al Món Sant Benet Illa ordena prioritzar la lluita contra la desigualtat i el reforç de l’estat del benestar en l’equador de la legislatura
- Un estudi alerta de la "degradació nocturna" del parc de la Massana de Salt
- Antic narcopís Inquietud veïnal per un local de Gràcia buit fa 13 anys que va estar ocupat: «No el llogaré si no em paguen 13.000 euros»
- Gira de música urbana i llatina ¿Quan surten a la venda les entrades per al concert de Karol G a Barcelona? Data, on comprar-les i preus
