DESBANCA H&M

L'amo d'Uniqlo guanya 1.361 milions durant el seu any fiscal, un 5% més

La firma japonesa consolida el seu model comercial basat en la fidelitat del client

40875183 601

40875183 601 / FERRAN NADEU (FERRAN NADEU)

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La companyia japonesa Fast Retailing, propietària de la cadena tèxtil japonesa Uniqlo, va registrar un benefici net atribuït de 162.500 milions de iens (1.361 milions d’euros) durant el seu any fiscal, finalitzat a l’agost, equivalent a un increment del 5% en comparació amb l’exercici precedent. Amb aquests resultats, Uniqlo es col·loca com a segona firma de distribució tèxtil del món, desbancant H&M i situant-se després de l’espanyola Inditex, tot i que encara a molta distància i amb un model comercial molt diferent. 

La facturació d’Uniqlo  en els 12 mesos fiscals es va elevar un 7,5%, fins a arribar als 2,29 bilions de iens (19.169 milions d’euros). H&M va registrar durant l’any unes vendes anuals de 19.145 milions d’euros.

Les despeses de venda, generals i administratives van arribar als 854.300 milions de iens (7.151 milions d’euros), el 7,1% més. Per regions, la facturació d’Uniqlo al Japó va avançar un 0,9%, fins a 872.900 milions de iens (7.308 milions d’euros), mentre que les vendes a la resta del món van ser d’1,02 bilions de iens (8.589,8 milions d’euros), un 14,5% més. Les vendes de la cadena de botigues GU van ser de 238.700 milions de iens (1.998 milions d’euros), un 12,7% més.

Durant l’exercici fiscal actual, que acaba l’agost del 2020, Fast Retailing estima que aconseguirà un benefici net atribuït de 175.000 milions de iens (1.465 milions d’euros), el 7,6% més i una facturació de 2,4 bilions de iens (20.093 milions d’euros), el 4,8% més.

Un model a tenir en compte

Notícies relacionades

L’auge d’Uniqlo ressaltar un model comercial basat en un producte de reposició més lenta que en el ‘fast fashion’ que protagonitza el grup Inditex. La idea d’Uniqlo és ampliar el pes dels bàsics en la seva oferta, amb peces molt estables al catàleg i variacions restringides en moltes ocasions a qüestions de color. La clau de l’assumpte és aconseguir la fidelitat dels clients. En uns moments en què els corrents defensors de noves vies de sostenibilitat i menys peces a l’armari, el model industrial d’Uniqlo és sota la lupa del sector de la distribució. 

En la carrera internacional, Inditex i H&M porten avantatge a Uniqlo. Però aquest avantatge es transforma en potencialitats per a la firma japonesa, amb grans expectatives de creixement. Mentre Inditex és el líder indiscutible, amb capacitat per vendre a qualsevol part del món en pocs anys, Uniqlo ha de millorar tant la seva oferta omnicanal com el seu coneixement de marca. Malgrat això, Fast Retailing continua en plena expansió, amb una previsió d’assolir 3.745 establiments a l’agost del 2020. Mentre Gap, H&M o Inditex emprenen plans de reforma i adequació de les seves botigues per adaptar-se a les exigències de la venda ‘online’, Uniqlo té possibilitats de creixement per la via tradicional d’obertura de botigues, fet que dona credibilitat a l’objectiu de la direcció de la firma japonesa d’assolir la facturació d’Inditex en un parell d’anys.