NOVA CULTURA
BBVA comparteix amb els clients el seu mètode de transformació
bbva agile
L’era digital ha impulsat les empreses que han sabut llegir aquesta nova etapa a un procés de transformació que va molt més enllà de replicar a internet els productes i serveis que ja oferien. BBVA ha sigut una de les que han aplicat aquest canvi de cultura amb més èxit, i ara vol compartir-ho amb els seus clients corporatius. Per això, dimecres passat va organitzar a la seva seu de Barcelona una trobada amb representants de grans companyies que treballen amb l’entitat per explicar-los les claus d’aquest canvi conceptual, i animar-los a què ho posin en pràctica. «Volem acompanyar-vos en el vostre creixement, estar amb vosaltres», va comentar en la presentació de l’acte Fernando Alonso, director de Banca d’Empreses i Corporatives de BBVA.
En aquest sentit, no es tracta només de digitalitzar les funcions o d’aplicar qualsevol nova tecnologia tant sí com no, sinó d’una cosa que requereix un autèntic compromís: repensar els processos des de zero, ser conscients que els avenços tecnològics són un mitjà, mai un final en si mateixos, i que el centre d’atenció sempre ha de ser les necessitats del client. Per a això, a BBVA han capgirat la manera interna de treballar i han adoptat el mètode Agile, basat «en la formació de petits equips multidisciplinaris, flexibles, autònoms, col·laboratius i de resposta ràpida», tal com va resumir Alonso. Aquesta metodologia és precisament la que han volgut compartir amb els seus clients.
Pilars del canvi
Notícies relacionadesEls diversos responsables de la transformació digital i cultural de BBVA van detallar els elements bàsics d’aquest procés, començant pels pilars que ha seguit l’entitat en el seu replantejament cap a una estructura flexible i no jerarquitzada: «Calpensar en gran i ser inconformista, canviarl’organització interna, crear equips multidisciplinaris, saber prioritzar i impulsar un canvi cultural en tothom», va enumerar Luis Simões, director de Desenvolupament de Negoci Empresarial de BBVA.
Tots aquests conceptes queden englobats en la metodologia Agile, que és la que han utilitzat per afegir noves funcionalitats i millorar l’experiència d’usuari de la seva banca mòbil, com One View. «Vam crear petits equips multidisciplinaris que cada tres mesos adquireixen un compromís en la creació d’un producte de valor; és un canvi de paradigma, una nova manera de treballar», va afirmar Chus Prieto, directora d’Enginyeria d’Empreses de BBVA. Una cosa que corrobora Óscar Vélez de Medizábal, director de la Factoria Digital d’Empreses de l’entitat: «Vam dissenyar les solucions sempre partint de les necessitats del client, estant sempre atents al ‘feedback’ que ens donen a partir de les nostres entregues contínues i en funcionament».
Solucions en cinc passos
<span style="font-size: 1.6rem;">En un taller pràctic organitzat al final de l’acte, es van treballar els diferents passos Agile. Són aquests:</span>
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Pluges torrencials El temporal descarrega amb força a Catalunya: carreteres i línies de tren tallades i mig centenar de vols cancel·lats
- Ruptura amb el Govern Junts salva del bloqueig lleis vinculades al desemborsament milionari dels fons UE
- Previsió meteorològica Alerta en aquestes comarques de Catalunya per pluges torrencials: a quina hora arribaran les precipitacions
- Eutanàsia El Suprem ha de resoldre si un pare pot frenar la mort assistida del fill
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Avanç La gent gran i la tecnologia com a aliada, Tema del Diumenge
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- CCOO reclama a Laporta que actuï contra les irregularitats a les obres
