expansió

Repsol s'alia amb United Global Limited a Singapur per produir lubricants

El grup espanyol adquireix el 40% d'una de filial de la firma asiàtica per més de 33 milions

abertran24347343 madrid 29 11 2013 jornada del comite espa  ol del 160225093329

abertran24347343 madrid 29 11 2013 jornada del comite espa ol del 160225093329

2
Es llegeix en minuts

Repsol ha creat una 'joint venture' amb United Global Limited, amb seu a Singapur, després d’adquirir el 40% de la seva filial de lubricantsUnited Oil Company, que permetrà a la petroliera espanyola impulsar la seva presència a Àsia, va informar la companyia.

L’operació suposa el pagament inicial per Repsol de 36,5 milions de dòlars (uns 33,4 milions d’euros) per aquesta participació del 40% a United Oil Company. Aquest import podria elevar-se en uns 10 milions de dòlars més (uns 9,15 milions d’euros) en funció del compliment d’objectius el 2023, segons va indicar la companyia de Singapur.

La nova companyia conjunta produirà i distribuirà la gamma de productes Repsol a Singapur, Indonèsia, Malàisia i el Vietnam, i així l’energètica presidida per Antonio Brufau elevarà el seu paper al sud-est asiàtic, un dels més grans i més puixants mercats de lubricants del món, on es venen més de tres milions de tones a l’any, amb un creixement anual del 4%.

La 'joint venture' aspira a convertir-se en un dels principals actors del mercat de lubricants d’Indonèsia, el més gran de la zona. Amb aquesta aliança, Repsol va indicar que incorpora una àrea nova de producció de lubricants, que se suma a les que la companyia té a Espanya i Mèxic.

United Oil Company té dues plantes, una a Singapur i una altra a Indonèsia, amb una capacitat de producció total de 140.000 tones. La 'joint venture' implementarà millores en la planta de producció d’United Oil Company a Indonèsia i expandirà la seva xarxa comercial i de distribució, recolzant-se en una estratègia conjunta de màrqueting.

A més, la companyia va indicar que l’aliança «donarà accés immediat a nous segments de clients gràcies a la complementarietat de les dues marques i de les línies de producte de les dues companyies».

Objectius de creixement

Aquest acord, que està subjecte a les habituals autoritzacions establertes per a aquest tipus de transaccions, s’uneix al que va firmar el grup dirigit per Josu Jon Imaz l’any passat a Mèxic amb la companyia Bardahl i consolida la base perquè Repsol compleixi els seus objectius de creixement.

Notícies relacionades

En concret, Repsol aspira a duplicar el seu volum de vendes de lubricants fins a arribar a les 300.000 tones, un 70% procedents del mercat internacional.

L’energètica preveu invertir 1.500 milions d’euros fins a l’any 2020 per al creixement de la seva àrea de 'Downstream', en concret en els negocis d’Estacions de Servei, Petroquímica, Trading i Lubricants. El negoci de Lubricants de Repsol és present a més de 90 països.

Temes:

Repsol