Més de 200 acomiadaments

Zurich inicia el tancament del seu centre d'assistència a Catalunya

L'empresa ServiAide, propietat del Grup Zurich, negocia amb els sindicats l'acomiadament de la plantilla per externalitzar el servei

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto

L’empresa ServiAide, filial del Grup Zurich i responsable del servei d’assistència d’assegurances dels seus clients a Catalunya, ha iniciat formalment aquest dilluns amb els sindicats la negociació d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO). Així ho han confirmat tant els representants de la companyia com els dels treballadors, que comencen el compte enrere per pactar fins a un màxim de 224 acomiadamentssobre una plantilla de 269 persones del centred’Hospitalet de Llobregat  (Barcelona), un dels tres centres d’assistència que l’entitat té a Espanya.

Zurich ha justificat el tancament de ServiAide a causa de «causes organitzatives» i des de l’empresa confirmen que la seva intenció és externalitzar el servei, perquè mantenir les actuals condicions laborals de la plantilla els suposa «un cost superior a la mitjana del mercat». Des de CCOO, central amb la majoria al comitè d’empresa, temen que el servei s’acabi derivant a una empresa multiserveis, on la plantilla passarà a cobrar un sou proper al salari mínim interprofessional (900 euros). «Fins i tot ara estem en pitjors condicions que la resta de treballadors del Grup Zurich, ja que ells es regeixen per un conveni d’empresa, millor que el del sector», denuncia el delegat de CCOO Gregorio Aguirre.

Notícies relacionades

Zurich, a preguntes d’EL PERIÓDICO, no ha volgut revelar quines alternatives està estudiant per substituir el servei d’assistència a Catalunya. També ha comentat que la seva intenció és no elevar la xifra final d’acomiadaments d’aquests 224 llocs de treball inicialment plantejats, cosa sobre la qual continuaran negociant a partir del dilluns 16 de setembre, quan està fixada la pròxima reunió negociadora de l’ERO.

«L’empresa comença aquest procés per estalviar-se diners a costa dels treballadors i perquè no ha volgut invertir-lo fins ara. El 2017 ja vam perdre l’assistència a la carretera del RACC per incapacitat tecnològica. I ara han calculat que els surt més barat externalitzar el servei a una empresa que estigui al dia», declara Aguirre, de CCOO. Des de Zurich no han volgut entrar a valorar aquestes declaracions.