Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
Izaro, Sagalés i Montbus assumeixen el trasllat dels 21.000 usuaris afectats pels talls en la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà, que duraran 16 mesos.

Renfe ha aconseguit finalment adjudicar el pla alternatiu de transport que suplirà la falta de trens per les obres de l’R3. Una unió temporal d’empreses formada per Izaro, Sagalés i Montbus s’encarregarà de transportar els prop de 21.000 usuaris diaris afectats pel tall, que durant els vuit primers mesos serà entre les estacions de Montcada i Reixach i la Garriga i, els vuit següents, entre Mollet-Santa Rosa i la Garriga.
Es posa fi d’aquesta manera a una llarga cadena de licitacions fallides i a unes obres que s’han ajornat tres vegades. Finalment, la interrupció de la línia s’iniciarà el 7 d’octubre, 11 dies més tard de l’última data anunciada, perquè les empreses que presten el servei de transport alternatiu no comptaven amb prou autobusos. El problema ha sigut la coincidència amb les obres a l’estació de Castelldefels, i que han de donar servei alternatiu a aquest altre important corredor del sud de Rodalies i Regionals. Mentre el tall de Castelldefels serà de sis dies (del 22 i 28 de setembre), el de la línia a Vic serà el més llarg fins ara. El pla alternatiu comptarà amb una flota de 58 autobusos i 43.500 places diàries que donaran servei tenint com a base d’operacions l’estació de Fabra i Puig i el municipi de Centelles. El dispositiu compta amb un pressupost de 56,8 milions.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor