DURANT EL SEGON TRIMESTRE

Creixen els registres de vehicles elèctrics, però es mantenen lluny encara del 90,8% que sumen els de gasolina i dièsel

Entre els cinc grans mercats automobilístics de la UE, els increments més grans es van registrar a Itàlia (+110,1%), Espanya (58,7%), Alemanya (48,5%) i França (36,1%)

La demanda de vehicles híbrids (amb motor de gasolina i elèctric) va créixer un 38,2%, impulsada per un avenç del 87,8 a Alemanya, del 35,8% a Espanya i del 20% a França.

img 7796-1

img 7796-1

1
Es llegeix en minuts

Els registres de vehicles elèctrics nous a la Unió Europea (UE) van avançar un 35,6 % en el segon trimestre respecte al mateix període de l’any anterior, per situar-se en un 2,4% del total d’utilitaris venuts, lluny encara del 90,8% que van sumar els de gasolina (59,5%) i dièsel (31,3%).

Entre els cinc grans mercats automobilístics de la UE, el major increment de vehicles elèctrics es va registrar a Itàlia (+110,1%), seguit del que es van anotar Espanya (58,7%), Alemanya (48,5%) i França (36,1%), mentre que el Regne Unit va marcar un descens del 17,7%, segons dades publicades aquest dimecres per l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA).

Fora d’aquests cinc mercats de referència, on més van avançar les vendes de cotxes elèctrics va ser a Bulgària (129,2%), Polònia (117,4%) i Holanda (113,6%), mentre que les matriculacions d’aquest tipus de motors van retrocedir a Eslovàquia (-45,8%), Letònia (-24,2%), Eslovènia (-16,3%) i Finlàndia (-8,9%).

Notícies relacionades

Les compres de vehicles particulars amb motor de gasolina van augmentar un 1,7% en el mateix període, mentre que els dièsel van caure un 16,4%, va afegir aquesta organització. La suma dels dos combustibles fòssils va representar el 90,8% dels registres a la Unió Europea en el segon trimestre.

La demanda de vehicles híbrids (amb motor de gasolina i elèctric) va créixer un 38,2%, impulsada per un avenç del 87,8 a Alemanya, del 35,8% a Espanya i del 20% a França. Els híbrids van representar el 5,1% de les vendes, de manera que els vehicles impulsats per combustibles alternatius va arribar al 9,2% del total, va indicar ACEA, que representa fabricants com ara BMW, Daimler, Fiat Chrysler, Ford, Honda, Hyundai, PSA, Renault, Toyota, Volkswagen i Volvo.