a Beiersdorf

Bayer tanca la venda de Coppertone per 500 milions d'euros

zentauroepp44501051 file photo  the corporate logo of bayer is seen at the headq180801181733

zentauroepp44501051 file photo the corporate logo of bayer is seen at the headq180801181733 / Marco Bello

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Bayer va anunciar aquest dilluns la fi del procés de venda de Coppertone a Beiersdorf per 550 milions de dòlars, uns 500 milions d’euros. El maig d’aquest any, Bayer va acordar l’operació amb Beiersdorf, amb seu a Hamburg, Alemanya. Després d’haver aconseguit l’aprovació de les autoritats antimonopoli, Bayer ara pot concentrar-se a desenvolupar el seu negoci principal al sector farmacèutic.

Establerta el 1944, Coppertone va ser la primera marca de protecció solar que va sortir al mercat nord-americà. Està disponible als Estats Units, el Canadà i la Xina, i va generar vendes de més de 200 milions d’euros el 2018. "Estem convençuts que Beiersdorf és un excel·lent nou propietari que continuarà invertint i fent créixer la marca Coppertone", va dir Heiko Schipper, membre del Consell d’Administració de Bayer i president de Consumer Health, a través d’un comunicat en la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Notícies relacionades

Beiersdorf ha adquirit els drets globals de producte de Coppertone i es fa càrrec d’uns 450 treballadors als EUA, el Canadà i la Xina, incloent-hi els empleats del departament de vendes, màrqueting, investigació i desenvolupament i d’altres, així com una instal·lació de producció a Cleveland.

La desinversió permet a Bayer enfocar-se en el negoci principal, amb competències bàsiques en els camps de les ciències de la vida de l’atenció mèdica i la nutrició. L’any fiscal 2018, el grup va ocupar unes 117.000 persones i va tenir unes vendes d’uns 39.600 milions d’euros. La inversió en R+D va suposar uns 5.200 milions d’euros.